چرا برای رنگ آمیزی دیوار ها باید از کاغذ دیواری استفاده کنیم؟

در دکوراسیون داخلی، دیوارها یکی از اصلی ترین المان های محیطی محسوب می شوند که تزئین و رنگ آمیزی آنها باید بسیار هوشمندانه انجام شود. برای رنگ آمیزی دیوارها استفاده از رنگ یا کاغذ دیواری اولین گزینه هایی است که ممکن است به ذهن خطور کند. عده ی بسیاری وجود دارند که استفاده از کاغذ دیواری را به رنگ ترجیح می دهند و مهم ترین دلایل آنها این است که تنوع نقش و طراحی هایی را که از طریق کاغذ دیواری می توان روی دیوارها ایجاد نمود، با رنگ قابل پیاده سازی نیست. رنگ آمیزی دیوار ایده ای مینیمال برای تزئین یک محیط است که فضای اتاق را به صورت تک رنگ و یا نهایتا دو رنگ طراحی می کند.

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

با این حال افرادی نیز وجود دارند که ترجیح می دهند از طرح های خاصی روی دیوارهای خانه ی خود برخوردار باشند که در این صورت کاغذ دیواری یک انتخاب خوب برای آنها محسوب می شود. ایده های متنوعی را می توان بوسیله ی کاغذ دیواری ها در فضا ایجاد نمود. به عنوان مثال می توان برای دیوارهای هر قسمت از یک طراحی متفاوت استفاده نمود و یا برای برجسته کردن قسمتی از منزل از کاغذ دیواری خاصی بهره برد تا فضای قسمت مذکور در معرض توجه بیشتری واقع گردد.

به طور کلی در محیط هایی که رنگ آمیزی دیوارها قادر نیست جلوه ای خاص و متفاوت در فضا ایجاد کند، کاغذ دیواری با تنوع مدل و رنگ های فراوان می تواند یک المان تاثیر گذار در دکوراسیون محیط باشد. همچنین در برخی از محیط ها به علت اینکه دیوارها شکل و فرم مطلوبی ندارند، برای پوشاندن عیب های آنها می توان از کاغذ دیواری استفاده نمود. ما در این مطلب قصد داریم به ارائه ی چرایی و دلایل مختلف استفاده از کاغذ دیواری در مقایسه با رنگ بپردازیم. با ما همراه باشید:

استفاده از کاغذ دیواری برای دیوارها چه مزایایی دارد؟

  • تمییز کردن دیوارهای پوشیده شده با کاغذ دیواری های مرغوب بسیار ساده تر از دیوارهای رنگ شده می باشد. بنابراین در محیط هایی که به صورت مداوم نیاز به پاک سازی و تمییز شدن دارند استفاده از کاغذ دیواری های مرغوب و قابل شست و شو گزینه ی بهتری نسبت به رنگ محسوب می شود.
  • طراحی برخی از کاغذ دیواری ها در بزرگ تر به نظر رسیدن فضا بسیار تاثیرگذار هستند. اگر فضای اتاق شما کوچک و جمع و جور است و در عین حال دوست دارید که دارای طرح ها و نقش های خاصی نیز باشد با انتخاب یک رنگ و طراحی مناسب برای دیوارهای اتاق خود می توانید از بیش از حد کوچک به نظر رسیدن فضا جلوگیری نمایید.
کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

  • کاغذ دیواری ها نصب راحت و بدون دردسری دارند و انجام آنها خیلی سریع صورت می گیرد. همچنین از تنوع رنگ و بافت فراوانی نیز برخوردار می باشند و به راحتی می توان با سطوح کیفی مختلف از آنها در طراحی منزل استفاده نمود.
    از دیگر مزایای این کاغذها می توان به بدون بو بودن آنها اشاره نمود. این در حالی است که رنگ آمیزی دیوارها تا هفته ها دارای بو است و برای افراد کمی آزار دهنده می باشد.
  • استفاده از کاغذ دیواری به علت طراحی و بافت خاصی که در آنها وجود دارد در فضا بعد بیشتری ایجاد می کند و اصطلاحا دارای وزن بصری است. این مساله باعث می شود که فضا از یکنواختی خارج شود و متعادل تر به نظر برسد.
    استفاده از این کاغذها موجب می شود که فضا خاص و لوکس به نظر برسد. برخی از رنگ بندی های به کار رفته در انواع کاغذ دیواری ها مانند رنگ های طلایی که به صورت خطوط باریکی کار شده اند در لوکس تر به نظر رسیدن فضا بسیار تاثیرگذار عمل می کنند.
  • استفاده از کاغذ دیواری بسیار مقرون به صرفه است. انواع مختلفی از این کاغذها با محدوده های مختلفی از هزینه ها در بازار موجود می باشند که قشرهای مختلف جامعه می توانند از آنها استفاده نمایند. اما در هر صورت هزینه های اولیه ی تهییه و راه اندازی کاغذ دیواری نسبت به رنگ گران تر تمام می شود.

انواع مختلف کاغذ دیواری

کاغذ دیواری ها از منظر مواد اولیه ی به کار رفته در آنها دارای انواع مختلفی می باشند که در زیر به صورت خلاصه به آنها می پردازیم:

کاغذ دیواری

کاغذ دیواری

  1. کاغذهای دیواری وینیل: کاغذهای وینیل رایج ترین نوع کاغذ های دیواری محسوب می شوند که می توان از آنها برای اتاق ها و فضاهای مختلف استفاده نمود. در این کاغذها طراحی خاصی روی کاغذ ایجاد می شود و با استفاده از مواد وینیل روی آن پوششی ایجاد می گردد. این کاغذها نصب آسانی دارند و کندن آنها از روی دیوار نیز آسان است و قابل شست و شو می باشند.
  2. کاغذهای دیواری برجسته: این کاغذها دارای طرح های برجسته ای می باشند که به راحتی قابل نصب و شست و شو می باشند و در صورت نیاز به راحتی از روی دیوار کنده می شوند.
  3. کاغذهای دیواری وینیل پارچه ای: این نوع از کاغذها بسیار با دوام می باشند و آسترشان از جنس پارچه است که با پوشش پلاستیکی وینیل کاور شده است. این نوع از کاغذها برای انواع اتاق ها حتی حمام و آشپزخانه نیز مناسب می باشند و قابل شست و شو بوده و نصب و حذف آنها بر روی دیوار به آسانی صورت می گیرد.
  4. کاغذهای دیواری فویلی: در این نوع از کاغذها طرح ها و نقوش بر روی فلز براقی ایجاد شده اند و بیشتر در محیط هایی مانند حمام و آشپزخانه یا راهروها به کار می روند. این کاغذها قابل شست و شو می باشند اما نصب آنها به سادگی انواع ذکر شده نمی باشد.
    کاغذ دیواری لاینر: این نوع از کاغذ دیواری ها یا از جنس کاغذ هستند و یا فایبرگلاس. به راحتی قابل نصب هستند و در عین حال قابل شست و شو می باشند.

حتما مطالعه شود کاغذدیواری قابل شستشو چیست؟

پخش ، فروش ، نصب کاغذ دیواری در تهران و سراسر ایران فقط کافی ست با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید

۰۹۱۲۲۵۸۴۷۵۲

۰۹۱۹۷۷۸۰۰۸۰

۰۲۱-۷۷۱۴۲۳۷۹

۰۲۱-۸۸۳۷۵۵۶۴

۰۲۱-۲۲۶۵۰۲۵۴