مناسب ترین کاغذ دیواری پذیرایی کدام است؟

یکی از بهترین گزینه‌ها برای تغییر دکوراسیون داخلی منزل، خرید کاغذ دیواری پذیرایی است. به گفته‌ی بسیاری از بانوان، این کار در مقایسه با دیگر تغییرات دکوراسیون پذیرایی، مقرون به صرفه‌تر است. اما چیزی که بسیار اهمیت دارد؛ انتخاب درست کاغذ دیواری پذیرایی می باشد. حال به دلیل اهمیت این موضوع قصد داریم شما را با انواع طرح‌ های جدید کاغذ دیواری پذیرایی و نکات مهم قبل از خرید آن آشنا کنیم. پس همراه ما بمانید.

خرید کاغذ دیواری پذیرایی

طرح های جدید کاغذ دیواری پذیرایی

این روزها آنقدر طرح های جدید کاغذ دیواری پذیرایی بالا رفته که صاحب خانه‌ ها را برای انتخاب مناسب ترین مدل کاغذ دیواری دچار سردرگمی کرده است. بی شک برای انتخاب کاغذ دیواری به ویژه برای پذیرایی باید ساعت‌ ها وقت گذاشت و مشورت کرد تا در نهایت مناسب ترین طرح آن انتخاب شود. علاوه بر این‌ها باید قبل از هر چیز در مورد چندین نکته مهم خرید مطلع بود. سپس یک تصمیم درست گرفت. حال برای انتخاب مناسب‌ ترین طرح کاغذ دیواری پذیرایی با هم به سراغ چند نکته مهم می ‌رویم.

توجه به دکور و طرح وسایل و اقلام پذیرایی

یکی از مهم‌ ترین فاکتورها جهت انتخاب و خرید بهترین کاغذ دیواری پذیرایی، توجه به طراحی دکوراسیون می باشد. قبل از هر چیز باید به مدل و رنگ کفپوش‌ ها، مبلمان، پرده و دیگر وسایل دکوری که در پذیرایی قرار دارد؛ دقت کنید. به طور مثال ممکن است مبلمان و همچنین فرش پذیرایی و یا پرده ‌ها پر نقش و نگار باشد؛ در این صورت باید قید کاغذ دیواری با طرح ‌های پیچیده و شلوغ را بزنید. اما اگر طرح کفپوش، مبلمان و فرش‌ها ساده است؛ آن وقت با خیال راحت می ‌توانید به سراغ کاغذ دیواری های طرح دار برای پذیرایی بروید.

توجه به نوع دکوراسیون داخلی پذیرایی

کاغذ دیواری های پذیرایی هم مانند وسایل دیگر از لحاظ مدل در سبک های مدرن و کلاسیک تقسیم بندی می ‌شوند. پس با این حساب نوع مدل کاغذ دیواری پذیرایی که انتخاب می ‌کنید باید با نوع مدل دکور منزلتان یکی باشد. به طور مثال اگر مدل دکوراسیون پذیرای شما، مدرن است؛ پس برای هماهنگ بودن همه چیز، بهتر است به سراغ کاغذ دیواری هایی با طرح های مینیمال با الگوهایی ساده بروید. به طور مثال کاغذ دیواری با خط های عمودی باریک برای خانه های مدرن بسیار مناسب است.

 یکی از بارزترین انواع کاغذ دیواری‌ های مدرن برای پذیرایی، آن ‌هایی هستند که با طرح ‌های هندسی ساده با چیدمانی جالب طراحی شده ‌اند. کاغذ دیواری مدرن با طرح هندسی، تنوع بسیار بالایی دارد که انتخاب و نصب آن قطعا می‌ تواند دکور منزل شما را بسیار جذاب تر کند.

 اما اگر طرح دکوراسیون منزل شما، کلاسیک است، می‌ توانید از کاغذ دیواری هایی با طرح گل های شکیل و الگوهای پیچیده استفاده کنید. البته کاغذ دیواری ‌هایی با طرح‌ های سنتی در این دسته جای می ‌گیرد. به طور مثال الگوی ترمه رایج ترین الگو در کاغذ دیواری های کلاسیک و سنتی است. در ادامه چند نمونه طرح جدید کاغذ دیواری کلاسیک و مدرن را با هم می ‌بینیم.

خرید کاغذ دیواری پذیرایی

نکات انتخاب و خرید کاغذ دیواری پذیرایی

یکی دیگر از مهم‌ترین نکات هنگام انتخاب مناسب ترین کاغذ دیواری پذیرایی، توجه به رنگ کاغذ دیواری و هماهنگی آن با رنگ وسایل و دکور کلی پذیرایی است. از آنجایی طیف رنگ های کاغذ دیواری بسیار وسیع است؛ از این رو ممکن است انتخاب آن چالش برانگیز شود. اما در ادامه چند نکته مهم را به شما می ‌گوییم تا در انتخاب بهترین رنگ کاغذ دیواری پذیرایی دچار سردرگمی نشوید.

  • رنگ کاغذ دیواری پذیرایی باید نسبت به رنگ کاغذ دیواری اتاق ‌ها رسمی تر و شیک تر باشد.
  • رنگ کاغذ دیواری باید متناسب با رنگ وسایل و اقلام درون پذیرایی انتخاب شود. به طور مثال اگر رنگ مبلمان و پرده ها به رنگ آبی تیره است؛ دیگر به سراغ کاغذ دیواری تیره نروید. این کار به دلیل یکنواخت کردن محیط چشم افراد را خسته می ‌کند. به جای رنگ های طیف آبی می ‌توانید به سراغ رنگ های طیف روشن تر و گرم تر بروید.
  • به مدل دکوارسیون منزل خود توجه کنید. اگر مدل پذیرایی کلاسیک است پس به سراغ کاغذ دیواری با ترکیب رنگ ‌های آبی، نقره ای، طلایی، قهوه ای بروید. این رنگ جز رنگ های سلطنتی بوده که استفاده متناسب از آن ها، پذیرایی شما را بسیار شیک تر و لاکچری تر می ‌کند.
  • چهارمین نکته حین انتخاب بهترین رنگ برای کاغذ دیواری پذیرایی، توجه به میزان نور ورودی اتاق نشیمن است. قطعا اگر میزان نور ورودی خورشید زیاد است؛ پس دست شما برای انتخاب رنگ کاغذ دیواری بازتر است. به عنوان مثال با خیال راحت می ‌توانید به سراغ ترکیب رنگ های مشکی، قهوه ای و دیگر رنگ های تیره بروید. اما اگر پذیرایی از این نعمت بی بهره شده است و کمتر نورگیر است؛ پس باید کاغذ دیواری ‌هایی با رنگ های روشن مثل کرم، یاسی، طوسی، شیری و یا رنگ های دیگر با شفافیت بالا بروید.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون

 یکی از بهترین ایده ها برای جذابیت دکوراسیون داخلی پذیرایی، نصب کاغذ دیواری پشت تلویزیون است. شما می‌ توانید برای زیبا کردن و پذیرایی خود پشت تی وی از انواع کاغذ دیواری با طرح ها و الگوهای پیچیده استفاده کنید. اما به شرطی که کاغذ دیواری پذیرایی ساده باشد. اگر هر دو کاغذ دیواری پر نقش و نگار باشد؛ قطعا کاغذ دیواری پشت تلویزیون هیچ جلوه ای نخواهد داشت.

کاغذ دیواری پشت تلویزیون

اندازه و متراژ محیط پذیرایی

از دیگر مسائلی که باید حین انتخاب بهترین کاغذ دیواری پذیرایی به آن دقت کرد؛ اندازه متراژ محیط پذیرایی است. بهتر است بدانید که کاغذ دیواری با طرح ‌های پیچیده، شلوغ و بزرگ فضا را کوچک تر جلوه می ‌دهند. اما کاغذ دیواری‌ هایی با طرح ‌های ساده تر با الگوهایی مینیمال و کوچک، باعث ایجاد بزرگ دیده شدن فضا می‌شود.

پس بهترین کاغذ دیواری برای پذیرایی های کوچک، آن کاغذ دیواری هایی هستند که دارای الگوهای ساده در اندازه های کوچک می‌باشند. همچنین قابل ذکر است که اگر سقف پذیرایی کوتاه است؛ می‌توانید به سراغ کاغذ دیواری هایی با الگوهای افقی بروید تا محیط بزرگ تر جلوه دهد.