همه چیز در مورد کاغذ دیواری

در مورد بسیاری از مسایل دکوراسیون راه حل قطعی ، پوشش دیواری مناسب است. اگر دیوارها آسیب دیده اند و باید آثار آسیب را مخفی کرد، یا اینکه می خواهیم اتاق کسالت باری به چشم جالب بیاید لازم است، کانون تمرکزی طراحی شده، به اتاق اضافه شود، اگر می خواهید خطوط و بافتهای خشن یا نامتعارف عناصر معماری اتاق را نرم و ملایم و عادی جلوه دهید، و سرانجام اگر مانده اید با چهار دیواری خانه و دفتر خود چه کنید تا آرایشی متشخص و بیانگر داشته باشد، راه چاره همه اینها و مشکلاتی از این دست در پوشش دیوار نهفته است که با استفاده از یک کاغذ دیواری زیبا حسی جدید و مقاومتی بالا را به دیوارهای خانه و یا محل کار خود ببخشید.
از نقش های گلدار ظریف تا نقش های بی پروای هندسی ، از سادگی راه راه تا طرح های هنری با پرداخت هایی که طرح و جنس و بافت ویژه ای را تقلید می کند همه و همه امکانات و گزینه هایی است که در اختیار شماست .به این ترتیب مشکل این نیست که چگونه به نتیجه ی دلخواه برسید، بلکه بیشتر این است که چطور از میان این همه انتخاب ،انگشت روی گزینه نهایی بگذارید که شما را به مقصود خواهد رساند . به رنگها و نقش هایی که شخصا می پسندید فکر کنیدونیز به اهدافی که از دکوراسیون دنبال می کنید .

نصب پوشش دیوار

توجه به جزییات درکیفیت نصب پوش دیوار تاثیر زیادی خواهد داشت پس در هر مرحله با تانی عمل کنید.

در بسیاری از موارد، یک توپ کاغذدیواری ، (یعنی کمی بیش از ۳/۵ متر مربع ) کاغذ دارد. ولی با احتساب بریده و نیز ضایعاتی ناشی از جور کردن نقش کاغذ، یک توپ کاغذ دیواری اغلب بیش از ۲/۸ متر مربع را نمی پوشاند. برای محاسبه ی تعداد توپ های که لازم خواهید داشت

طول دیوار ها را اندازه گیری کنید،این اندازه را در ارتفاع دیوار ضرب کنید.

از این حاصل ضرب مساحت پنجره ها و در ها و دریچه های دیگر را کم کنید .

حاصل را بر ۲/۸ درسیستم متریک تقسیم کنید.

اگر مساحت کاغذ دیواری روی هرتوپ مقدار استاندارد حدود ۳/۵ متر مربع می باشد ، لازم است که در محاسبات خو طبق عوامل موجود تغییراتی بدهید.

فروشنده می تواندشما را راهنمایی کند تا براورد خود را به رقم دقیق تری برسانید. عاقلانه این است که به لحاظ اشتباهاتی که ممکن است در محاسبات و اندازه گیری پیش آید و نیز به منظور وصله کردن های که بعد از نصب وجود دارد، همیشه یک توپ اضافی هم بخرید. هنگامی که سفارش خود را دریافت می کنید مطمئن شوید که رنگ همه ی توپ ها یکسان است.

 

آماده سازی دیوارها

برای اینکه کاغذ دیواری به خوبی به دیوار بچسبد، ابتدا دیوار ها را بشویید تا چربی و دودی آن پاک شود یا به دقت سمباده بزنید .

پوشش قبلی را در صورتی که از جنس وینیل است یا اگر پوشش جدید از وینیل است، از دیوار بکنید. اگر پوشش جدید از جنس کاغذ است، می توانید کاغذ دیواری غیر وینیل قبلی را نکنید، مشروط بر اینکه کاغذ قبلی همچنان چسبندگی خود را حفظ کند و لبه های دو کاغذ همچنان چسبندگی خود را حفظ کند و لبه های دو کاغذ روی هم قرار نگیرند. پیش از چسباندن، سطحی را که باید پوشانده شود با چسب مخصوص زیر سازی کنید.

برای آماده سازی دیوار، اگر رنگ دیوار روغنی یا نیمه براق است، سطح دیوار را با کاغذ سمباده، زبر و خش دار کنید، با اضافه کردن ملح به چسب محلول در آب که در واقع هم برای بالا بردن غلظت آن و هم در حکم بتونه است، می توانید سطح مورد نظر را زیر سازی کنید. پیش از نصب کاغذدیواری روی دیواری که تازه رنگ خورده یا گچ کاری شده است، یک هفته صبر کنید، باید یک دور دیوار را بتونه، زیر سازی ((sizing کنید. دیوار چوبی رنگ شده را باید قبلا با رنگ ستری روغنی پوشانده و  ۲۴ صبر کرده تا خشک شود .نا صافی یا سوراخ های روی دیوار ها را درست همانگونه که در رنگ کاری معمل است، بتونه کنید، رویه ی تزئینات چوبی و گچبری ها را رنگ بزنید و بگذارید تا خشک شود.

شروع به کار

نخستین کار برنامه ریزی برای تطبیق نقش ها، جور کردن و به هم انداختن نقش کاغذ دیواری است، یا بهتر بگوییم بر نامه ریزی در این مورد که عدم انطباق در کدام نقطه از دیوار کمتر به چشم می آید. بروز خطای عدم انطباق نقش، اجتناب ناپذیر است، چرا که وقتی به آخرین تکه کاغذدیواری می رسیم، اغلب مجبور می شویم آن را تاسر اولین تکه کاغذ دیواری کوتاه کنیم. برای اینکه تاثیر این خطا به حداقل برسد، همیشه کار را از جایی که دید کمتری دارد شروع کنید. برای نمونه از زاویه دیوار و یا کنار در یا پنجره، یعنی جایی که نقش ناجور، امتداد کوتاه تری _حتی تنها چندین سانتیمتر _ از ارتفاع دیوار را می پوشاند.

 

اینک آماده هستید که اولین تکه را بچسبانید. اولین تکه بیشترین اهمیت را دارد زیرا با نصف آن، تکلیف تکه های بعدی تعیین می شود. اگر تکه ی اول کاملا عمودی قرار نگیرد، باقی تکه ها از تراز خارج خواهند شد و خطای اولیه بیشتر و بیشتر به چشم خواهد آمد. برای ایجاد یک استای واقعا عمودی (شاغولی)، از شاغولی یا از تراز استفاده کنید.
11199601_1437023889926217_1297161132_n

روی دیوار به اندازه پهنای کاغذ دیواری از نقطه شروع دور شوید، یا ۱۲ میلی متر به عقب برگردید و امتداد شاغول را تعیین کنید و علامت بزنید.
اولین تکه کاغذ دیواری از اولین شاغول شروع می شود. اگر نقطه ی شروع، زاویه دیوار است، کاغذ دیواری را کنج دیوار اطراف آن را به خوب فشار دهید. دو تکه اول کاغذ دیواری را به گونه ای بچینید که نقش روی آن ها با هم مطابقت داشته باشد. هر تکه باید چند سانتی متر بلند تر از ارتفاع دیوار باشد.

کاغذ دیواری چسبدار

امروزه اکثر پوشش ها، به جز وینیل سنگین (heavy vinyl) به صورت چسبدار (prepasted) عرضه می شوند. برای نصب اینگونه پوشش، بریده های نواری شکل کاغذ را دوباره به گونه ای از پایین به بالا لوله کنید که نقش آن رو به تو بیفتد. سپس هر لوله را به گونه ای در ظرف آب قرار دهید که قسمت بالای نوار از ظرف بیرون باشد. هنگام نصب، ظرف آب را روی زمین درست در جایی که نوار کاغذ دیواری قرار است چسبانده شود. بگذارید. سرنوار را بگیرید و به بالا بکشید و در امتداد شاغول بچسبانید. برای از بین بردن حباب های هوا ، روی کاغذ دیواری را برس یا اسفنج تمیز بکشید. دوباره لبه ی تکه یچسبانده شده را با شاغول بسنجید تا مطمئن شوید که کاغذ عمودی قرار گرفته است. سپس با خط کش و کادر اضافی کاغذ را ببرید.
11243529_384953391689975_1574490950_n
نوار دوم را با دقت کنار اولی بگذارید به گونه ای که لب به لب شوند. بعد از ۱۵ دقیقه با استفاده از غلتک لاستیکی (seam roller) لبه ها را صاف کنید. چسبی را که از زیر لبه ها بیرون زده است (جز در مورد کاغذ هایی که نقش برجسته دارند ) با اسفنج تمیز پاک کنید.

 

چسب زدن به نوارهای بریده

برای اینکه بتوانید پشت کاغذ وینیل سنگین یا هر نوع کاغذ دیواری را چسب بزنید بدون آنکه همه جا به چسب آلوده شود ،به هر نوار مدتی زمان دهید تا برای نصب آماده شود. از همان چسبی که تولیدکننده ی کاغذ دیواری توصیه کرده است، استفاده کنید نوار اولی را روی میز چسب کاری پهن کنید به گونه ای که پشت آن روبه شما باشد. چسب را از وسط رو به بالا بر پشت آن بمالید. این نیمه بالایی راکه چسب زده اید از لبه تا وسط نوار روی چسب خوردگی تا کنید. سعی کنید هنگام تا کردن نیمه بالایی، چروکی در سطح کاغذ ایجاد نشود، حالا نیمه ی پایینی را چسب بمالید. زمانی که نوار اولی را کنار گذاشته اید تا آماده شود، به نوار دوم چسب بزنید. اگر برای هر دیوار همه ی نوار های لازم را پیشاپیش می برید، پشت هر نوار، روی لبه نوار بالای بنویسید ((بالا)) و هر نوار را یک شماره بدهید. نوار آماده برای نصب را به این صورت به دیوار بچسبانید و صاف کنید، سپس تای نیمه ی پایینی را باز کنید، آنرا هم بچسبانید و صاف کنید.
11235970_1387927804870066_346054652_n
دریچه ها و زاویه ها به هر درگاه و پنجرهای که می رسید آن را تکمیل کنید ، سپس سراغ دیوار بعدی بروید . نواری را مجاور در یا پنجره است به گونه ای بچسبانید که کمی از نوار روی چار چوب قرار بگیرد. ابتدا کاغذ را روی کناره عمودی چار چوب تا کنید و با تیغ یا چاقوی تیز ببرید. سپس به همان ترتیب به کناره فوقانی و در مورد پنجره به کناره های فوقانی و تحتانی، بپردازید. برای این که بتوانید از پس زاویه ها بر آیید، همچنان که به کنج دیوار نزدیک می شوید فاصله ی لبه آخرین کاغذ چسبانده شده را تا زاویه ی دیوار اندازه بگیرید و نوار بعدی را ۱۲ میلی متر پهن تر از این اندازه ببرید. نوار را نصب کنید و با حاشیه ی اضافی زاویه را بپوشانید سپس با شاغول، روی دیوار دوم راستای قائم را تعیین کنید و نوار آن دیوار را هم به گونه ای بچسبانید که حدود ۱۲ میلیمتر اضافه تر باشد و این اضافه روی اضافه نوار قبلی بیفتد. درست در مرکز زاویه این اضافت بر هم افتاده را ببرید سپس هر لبه را کمی باز کنید تا بتوانید اضافی بریده شده را از پشت هر دو نوار بکنید.

در آخر روی نواری را که به این ترتیب پدید آمده است غلتکی لاستیکی بکشید.

 

***********************************

سوالات و جوابهایی که در زمینه استفاده از کاغذ دیواری از یکی از طراحان بزرگ پوشش های دیواری بیان شده است:

۱-آیا اشتباه است که همه خانه را کاغذ دیواری کنیم؟

جواب: تقریبا همیشه اشتباه است که در همه اتاق ها کاغذ دیواری طرح دار استفاده کنیم. باید کاغذ دیواری با رنگ ترکیب شود؛ اگر چه همه کاغذ دیواری ها طرح دار نیستند.کاغذ دیواری هایی وجود دارند که شبیه رنگ هستند؛ این ها مخصوص دیوارهایی هستند که ظاهر خوبی ندارند و یا اینکه مشکل است آنجا را ترمیم کنیم استفاده می شوند.

۲- آیا اشتباه است که کاغذ دیواری طرح دار بزرگ را در یک اتاق کوچک مانند حمام به کار برد؟

جواب: البته در طراحی خوب باید المان غیر قابل انتظار داشته باشیم. کاغذ های طرح دار بزرگ در یک اتاق کوچک به عنوان یک سورپریز خوب و پر جاذبه به حساب می آید.

۳-آیا یک رنگ تیره کاغذ دیواری اتاق را کوچکتر نشان می دهد؟

جواب: اغلب مواقع ، بله. اگر چه همیشه مطلوب نیست که یک اتاق را بزرگ نمایش دهید. بعضی وقتها اتاق های بزرگ نیاز به یک رنگ تیره دارند تا آنها را راحتتر نشان دهد. بعضی وقتها زمانیکه یک اتاق با چوبها و مصالح تاریک مبله می شود، رنگ های تاریک تر روی دیوار ، مبلمان را این طور نشان می دهد که در حال حرکت به سمت دیوارها هستند و فضا را گسترده تر نشان می دهد.

۴- آیا می توان وسط دیوار طرح دار ، بوردر استفاده کرد؟

جواب : بله، برای کارهای ترکیبی نباید ارتفاع بیشتر از ۳۶ فوت از کف باشد تا بتوانیم از بوردر استفاده کنیم. همچنین بوردرها می توانند در سقف و یا زیر سقف به کار برده شود. همیشه بهتر است که کاغذ پایین بوردر تاریکتر از کاغذ بالایی باشد.

 

كاغذ ديواري و دكوراسيون منزل با قيمت بسار مناسب و مشاوره رايگان مي توانيد باشماره  محمد آقازاده : ۰۹۱۲۲۵۸۴۷۵۲ تماس بگيريد 

 

فروش انواع کاغذ دیواری اجرای انواع کاغذ دیواری در طرح و مدل های مختلف

فروش انواع کاغذ دیواری اجرای انواع کاغذ دیواری در طرح و مدل های مختلف