در طی این مطلب آموزشی به شما نکاتی را خواهیم گفت که باید در هنگام رنگ آمیزی کاغذ دیواری رعایت کنید.

بعد از سال ها زندگی کردن در منزلتان حال قصد دارید تا یک تغییر ظاهری گسترده را در آن ایجاد کنید. پس چه موردی بهتر از رنگ آمیزی و کاغذ دیواری این حس و حال را به شما منتقل کند. اما اگر این کار را چندین سال پیش انجام داده اید حال وقت بروزرسانی یا رنگ آمیزی دوباره کاغذ دیواری ها است.
اگر قصد دارید کاغذ دیواری ها را از رو دیوار شخصی منزلتان جدا کنید باید بدانید که این کار تا چه حد سخت و نیازمند دانش کافی است پس سعی کنید تا پیش از شروع با افراد متخصص در این زمینه صحبت کنید و اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.
در سطوحی که کاغذ دیواری آن ها شدیدا قدیمی شده و دچار مشکلات گوناگونی شده است بهتر است پس از شروع کار دست به کار شده و کمی دست به تعمیر نقاط آسیب دیده بزنید تا از مشکلاتی که پس از رنگ آمیزی بر روی این قسمت ها بر می خورید رهایی یابید.

رنگ آمیزی بر روی کاغذ دیواری

رنگ آمیزی بر روی کاغذ دیواری

یکی از مسائلی که در هنگام رنگ آمیزی کاغذ دیواری ها به آن توجه داشته باشید میزان آسیبی است که کاغذ دیواری به خود دیده است. اگر میزان آسیب بسیار زیاد باشد پس هیچ راهی جزو کندن کاغذ دیواری از روی دیواری و جایگزینی آن با یک نوع جدید نخواهید داشت.

اما اگر خسارات جزئی باشد شما می توانید این موارد کوجک را به روش های گوناگون که نمونه ای از آن در پایین اشاره شده تعمیر کنید و از افزایش هزینه های جاری جلوگیری کنید.

سعی کنید تا پیش از رنگ آمیزی کمی از موارد نگه دارنده را بر روی کاغذ دیواری های استفاده کنید تا بتواند باعث هر چه مستحکمتر شدن آن ها نسبت به گذشته شود و از کنده شدن یا برآمده شدن دوباره کاغذ دیواری جلوگیری کند.

اگر سطح کاغذ دیواری نصب شده بر روی سطوح دیوارتان آسیب دیده است ابتدا و پیش از رنگ آمیزی باید سطوح آسیب دیده را ترمیم کنید برای این کار لازم است تا از چسب برای بازگردادن قسمت های جدا شده استفاده کنید و پس از خشک شدن قسمت های مدنظر شروع به رنگ آمیزی کنید.

مورد دیگری که باید در رنگ آمیزی کاغذ دیواری ها مدنظر داشته باشد این مسئله است که رنگ آن ها چیست؟ آیا کاغذ دیواری مدنظرتان رنگ سرد دارد یا بالعکس رنگی تیره و تندی بر روی آن نقش بسته است.

دلیل این مسئله نیز این موضوع بوده که رنگ آمیزی کاغذ دیواری هایی که طیف رنگی سرد را دارند کار بسیار راحت تری است ولی در طرف مقابل کاغذ دیواری هایی که رنگ تنده و تاریک تری دارند باید حداقل برای دوبار رنگ آمیزی شوند تا نتیجه دلخواهتان حاصل شود.
قدم بعدی در رنگ آمیزی کاغذ دیواری، استفاده از رنگ هایی با بالاترین کیفیت است بعد از آن نیز سعی کنید تا اتاقتان را برای رنگ آمیزی آماده کنید. سعی کنید تا فریم های پنجره های را به وسیله روکش و کف اتاق را نیز به وسیله روزنامه بپوشانید.

نکاتی که در بالا اشاره شدند جزو مواردی هستند که شما باید آن ها را در هنگام رنگ آمیزی کاغذ دیواری قدیمی منزلتان رعایت کنید. امیدوار هستیم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

منبع: benjaminmoore و diynetwork
مترجم: م.ص

تهیه کننده: سایت نقاشی ساختمان

How to Replace a Section of Damaged Wallpaper

 

ما در پردیس پایتخت، سبد کاملی از انواع کاغذ دیواری ها را داریم. با هزاران الگویی که می توانید از بین آنها مناسب ترین طرح خود را انتخاب کنید. همچنین سایر محصولات دکوراسیون داخلی از جمله لمینیت را هم در سبد محصولات خود داریم.

پردیس پایتخت ، پایتخت کاغذ دیواری ایران