راهنمای انتخاب کاغذ دیواری

استفاده از کاغذ دیواری برای پوشاندن دیوارهای منازل در دهه های گذشته رونق چندانی نداشت. علت این بی اقبالی هم متنوع نبودن رنگ ها و طرح های کاغذهای دیواری بوده است اما امروزه کاغذ دیواری ها به دلیل تنوع در رنگ، شکل و جنس به یکی از اولین انتخاب های خانه‌دارها برای پوشش دیوارها تبدیل شده اند.
تا آنجا که حتی می توان گفت این پوشش تاحد زیادی جای رنگ را گرفته است. علت دیگری که کاغذ دیواری این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده، نصب آسان و سریع آن است.به علاوه کاغذها، بوی تند و تیز وخرابکاری های رنگ را نیز ندارند. اساسا کاغذ دیواری هایی که دارای پوشش وینیل هستند بادوام‌ترین انواع کاغذ دیواری ها محسوب می‌شوند. این نوع از کاغذدیواری ها هم‌چنین قابل شست‌وشو و ضد آب هستند.

البته این نکته نیز قابل توجه است که قبل از انتخاب کاغذ دیواری حتما باید به نکاتی توجه کنید. در غیر این صورت به سرعت دلزده و پشیمان می شوید.

نکات زیر می تواند راهکارهای مفیدی برای انتخاب کاغذ دیواری خانه شما باشد:
قبل از انتخاب کاغذ دیواری باید به رنگ وسایل خانه توجه کنید زیرا هماهنگ نبودن رنگ و نوع کاغذ دیواری با سایر وسایل، علاوه بر اینکه خانه را بی نظم و خسته کننده نشان می دهد، برای افراد خانواده احساس آشفتگی ایجاد می کند. بنابراین حتما به هماهنگی رنگ ها توجه داشته باشید.

نحوه انتخاب كاغذ ديواری,ویژگی كاغذدیواری مرغوب

هماهنگی نوع و طرح کاغذ دیواری با سبک و شکل چیدمان خانه نیز مهم است. به طور مثال، برای خانه ای که سبکی بسیار فانتزی و مدرن دارد باید از کاغذ دیواری هایی ساده و با نقش و نگار کم استفاده کنید و برای خانه هایی که با مبلمان استیل و فرش های ابریشمی چیدمان شده اند باید کاغذ دیواری هایی سنگین با نقش و نگارهای برجسته به کار ببرید.

بهتر است برای خانه هایی که سقف بلندی دارند از کاغذ دیواری هایی با شکل و خطوط افقی استفاده کنید که در این صورت ارتفاع سقف را کوتاه تر جلوه می دهد و در ضمن نوعی گرما و صمیمیت نیز به وجود می آورد. استفاده از کاغذ دیواری های بافت دار به دیوارها عمق می بخشد و نیز سبب جذب صدای فضا می شود.

برای آنکه فضایی آرام و به دور از شلوغی و بی نظمی داشته باشید بهتر است از کاغذ دیواری هایی گلدار با رنگ های ملایم استفاده کنید. اگر خواهان فضایی پر از انرژی و هیجان هستید کاغذ دیواری هایی با رنگ های شاد و درخشان که طرح های هندسی و هنری دارند به کار ببرید که در این صورت هر بیننده ای را سر ذوق می آورد.

هماهنگی کفپوش خانه با کاغذ دیواری بسیار مهم است. بنابراین بهتر است از کاغذ دیواری های گل‌دار یا با طرح و شکل های شلوغ برای خانه هایی با کفپوش ساده استفاده کنید و برعکس کاغذ دیواری های ساده را برای خانه هایی با کفپوش های طرح‌دار به کار ببرید تا این هماهنگی، زیبایی خانه شما را چند برابر کند.

نحوه انتخاب كاغذ ديواری,ویژگی كاغذدیواری مرغوب

اگر به لحاظ شخصیتی فردی تنوع طلب هستید و زود از همه چیز خسته می شوید، پیشنهاد ما این است که از کاغذ دیواری های ساده با رنگ های ملایم که هیچ طرح و شکلی ندارد و با هر نوع چیدمان و رنگی هماهنگ می شود، استفاده کنید زیرا استفاده از کاغذ دیواری های طرح دار روحیه خاصی می طلبد و هماهنگ کردن وسایل با این گونه کاغذها کمی مشکل است و ممکن است پس از مدتی دچار دلزدگی شوید.

بیشتر اوقات هزینه و قیمت کاغذ دیواری ها به دلیل برخی محاسبات تا حدودی برای افراد مبهم است زیرا کاغذ دیواری ها به شکل رول هایی با عرض های مختلف عرضه می شوند و هر شکل و طرحی از کاغذ دیواری متراژ و اندازه جدای خود را دارد و چون دیوارهای خانه به طور کامل مستقیم و دارای یک سطح نیست و بیشتر خانه ها دارای ستون و دیوارهای کاذب و غیر مفید هستند، بنابراین هم از رول های بیشتری نسبت به محاسبه شما استفاده می شود و هم در بعضی از مواقع کاغذها اضافه می آیند.

برای اینکه کمتر با این مشکل مواجه شوید بهتر است متراژ دیوارها و میزان پرتی ها را به طور کامل اندازه بگیرید. در صورت امکان از نصاب کاغذ دیواری بخواهید که اندازه گیری دیوارها را نیز خود او انجام بدهد.

این نکته نیز قابل ذکر است که کاغذ دیواری ها شاید در طول زمان دچار آسیب و خرابی شوند و زیبایی اولیه خود را از دست بدهند. بنابراین بهتر است یک رول بیشتر خریداری کنید تا در صورت نیاز بتوانید از آن استفاده کنید و برای پیدا کردن آن نوع کاغذ دیواری در بازار دچار مشکل نشوید.

نحوه انتخاب كاغذ ديواری,ویژگی كاغذدیواری مرغوب

ویژگی كاغذدیواری مرغوب
از ویژگی های كاغذدیواری های مرغوب می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

· روكش سطح فوقانی از نوع وینیل vinyl بوده و وزن وینیل بكار رفته در آن بین۳۰۰ الی ۴۵۰ گرم در هر متر مربع می باشد.

· قابلیت شست‌و‌شوی كامل حتی با مواد شوینده خانگی است.

· مقاومت بسیار بالا در برابر كشش و گسیختگی و جهت استفاده روی دیوارهای dry wall بسیار مناسب است.

· كاملا ضد آلرژی و هایژنیک است و بو و گردو غبار را به خود جذب نمی کند.

· پس از نصب و اجرا سطحی كاملا بدون درز را ایجاد می کند

نحوه انتخاب كاغذ ديواری,ویژگی كاغذدیواری مرغوب

انتخاب کاغذ دیواری صحیح
انتخاب یک کاغذ دیواری صحیح و خوب کاری سخت است؛ به خصوص اگر قبلا این کار را انجام نداده باشید. دلیل سختی انتخاب کاغذ دیواری این است که تنوع بی‌شماری از کاغذ دیواری از لحاظ طرح و رنگ و هم‌چنین جنس پشت کاغذ دیواری در بازار موجود است که باید از بین این تنوع بی‌شمار، مناسب‌ترین گزینه را برای دکوراسیون خانه خود انتخاب و استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای‌ آسان‌تر شدن انتخاب کاغذ دیواری، این است که شما قبل از رفتن به فروشگاه‌ها برای انتخاب و خرید، ایده و طرحی واضح و شفاف از آنچه می‌خواهید، داشته باشید.

نحوه انتخاب كاغذ ديواری,ویژگی كاغذدیواری مرغوب

هزینه و قیمت کاغذ دیواری
قیمت کاغذ دیواری‌ها مقداری گیج کننده است. قیمتی که در آلبوم‌ها برای هر نوع کاغذ دیواری قید شده است برای یک رول از کاغذدیواری است. در حالی که رول‌های کاغذدیواری‌ها برای فروش دو برابر یا سه برابر یک رول تکی تولید می‌شوند. این کار سبب گمراهی افراد در محاسبه هزینه‌ها می‌شود؛ اما این کار دلیل دارد.

فروش کاغذ دیواری ها در رول‌های دو برابر و سه برابر، می‌تواند متراژ بیشتری کاغذ دیواری را نسبت به یک رول واحد در اختیار شما بگذارد. یک رول واحد تنها دارای ۴ متر و ۱۱٫۵ سانتی‌متر (۱۳٫۵ فوت) کاغذ دیواری‌ است در حالی که رول‌های دو برابر دارای ۸ متر و ۲۳ سانتی‌متر ( ۲۷ فوت) کاغذدیواری هستند. بنابراین اگر طول دیوار شما ۲ متر و ۷۵ سانتی‌متر (۹فوت) است، شما تنها می‌توانید سه ردیف کاغذ دیواری از یک رول واحد روی آن دیوار قرار دهید.

نحوه انتخاب كاغذ ديواری,ویژگی كاغذدیواری مرغوب

رول‌های کاغذ دیواری دارای عرض‌های مختلفی نیز هست. انواع اروپایی آنها دارای عرض ۵۲ سانتی‌متر (۲۰٫۵ اینچ) است در حالی که رول کاغذ دیواری های آمریکایی عرض ۶۸٫۵ سانتی‌متر (۲۷ اینچ) دارد. یعنی مسلما شما می‌توانید مقدار بیشتری از دیوار را با یک رول کاغذ دیواری آمریکایی نسبت به یک رول کاغذ دیواری اروپایی بپوشانید.

مورد دیگری که روی قیمت کاغذدیواری تاثیر می‌گذارد؛ طرحی است که انتخاب می‌کنید. به طور کلی دو نوع طرح برای کاغذدیواری وجود دارد: طرح‌های مستقیم و صاف و طرح‌های منحنی شکل.

طرح‌های مستقیم و صاف مانند طرح‌های راه راه عمودی و افقی که باید در قسمت درزها تنظیم شوند و طرح‌های منحنی شکل نیز مانند طرح‌های گلدار و هندسی هستند که باز هم باید در قسمت درزها تنظیم شوند. این تنظیمات در قسمت درزها به طوری که دنباله طرح‌ها از ردیفی به ردیف دیگر رعایت شود، نیاز به متراژ بیشتری کاغذدیواری دارد که در این زمینه و اینکه طرح انتخابی شما به چه مقدار متراژ اضافه نیاز دارد، باید از فروشنده کمک بگیرید.

از این رو باید حتما دیوارهای اتاق را با دقت اندازه‌گیری کنید و هنگام سفارش آنها را به همراه داشته باشید. در نظر گرفتن در و پنجره‌ها را فراموش نکنید. حتی توصیه می‌شود به همراه متراژ، طرحی ساده از فضا را روی کاغذ پیاده کره و به همراه داشته باشید. زمانی که متراژ لازم را برای کاغذ دیواری محاسبه کردید، توصیه می‌کنیم یک یا دو رول کاغذ دیواری اضافه از حد نیاز را خریداری کنید تا در صورت اشتباه در اندازه‌گیری یا خراب شدن قسمتی از کاغذدیواری، بتوانید از آن مقدار اضافی استفاده کنید.

نحوه انتخاب كاغذ ديواری,ویژگی كاغذدیواری مرغوب

انواع کاغذ دیواری
این مهم است که در مورد رایج‌ترین انواع کاغذ دیواری های موجود، در هنگام خرید اطلاعاتی داشته باشید. اساسا کاغذ دیواری هایی که دارای پوشش وینیل هستند بادوام‌ترین انواع کاغذ دیواری ها محسوب می‌شوند. این نوع از کاغذ دیواری ها هم‌چنین قابل شست‌وشو و ضد آب هستند. همین نوع از کاغذ دیواری خود به دو نوع تقسیم می‌شود: نوع اول در قسمت پشت کاغذ دیواری دارای لایه‌ای از وینیل است و نوع دوم دارای لایه‌ای از وینیل در قسمت روی کاغذ دیواری است که مسلما نوع دوم دوام بیشتری دارد. نوع اول قابل شست‌وشو و ضد آب است و راحت‌تر از روی دیوار کنده می‌شود. بنابراین نوع دوم کاغذ دیواری های دارای پوشش وینیل، می‌توانند مناسب‌ترین گزینه برای انتخاب باشند.

نحوه انتخاب كاغذ ديواری,ویژگی كاغذدیواری مرغوب

کجا به دنبال کاغذدیواری برویم؟
کاغذ دیواری را می‌توان در فروشگاه‌های مخصوص خود و هم‌چنین فروشگاه‌های مجازی بیابید. خرید کاغذدیواری از طریق اینترنت ایده خوبی نیست، زیرا بافت، طرح و رنگ کاغذ دیواری ها در عکس، هرگز مانند آنچه واقعا هستند مشخص نیست. هم‌چنین اگر شما به فروشگاه‌ها مراجعه کنید این شانس را دارید که بتوانید نمونه‌ای از گزینه‌های انتخابی خود را به خانه بیاورید و با وسایل و مبلمان خانه‌تان تطبیق دهید و جلوه آنها را با نورپردازی موجود در خانه، هم در روز و هم در شب مشاهده کنید، سپس بهترین و مناسب‌ترین گزینه را انتخاب کنید. در صورتی‌که این امکان برای شما در خرید اینترنتی وجود ندارد.

نحوه انتخاب كاغذ ديواری,ویژگی كاغذدیواری مرغوب

قیمت کاغذ دیواری

کاغذ دیواری با قیمت مناسب