در طی این مطلب به معرفی کاغذ دیواری هایی خواهیم پرداخت که جلوه خاصی را به اتاق نشیمن شما خواهند بخشید.

آیا دلتان می­خواهد که اتاق نشیمن خانۀ خود را در مدت بسیار کوتاه به روز نمایید؟ استفاده از کاغذ دیواری نو، یک راه عالی برای تغییر رنگ، الگو و بافت فضا می­باشد.

آیا به دنبال ایده­های جدید برای کاغذ دیواری مخصوص اتاق نشیمن هستید؟ در چند سال اخیر، ما به این باور رسیده­ایم که دیوارهای سفید تنها راه رسیدن به این منظور است. یک ستون بی­رنگ و ساده، یک نقطۀ شروع خوب برای دکوربندی فضا می­باشد ولی اگر از طیف رنگ­ها و الگوهای موجود در نقاشی دیوارها و کاغذ دیواری­ها را نادیده بگیرید، ممکن است فرصت را از دست بدهید.

بسیاری از برندها در حال حاضر همزمان به تولید کاغذ دیواری و رنگ دیوار می­پردازند بنابراین به هنگام ایجاد یک فضای هماهنگ و ترکیبی می­توانید تصمیمات هوشمندانه و متنوعی در این زمینه بگیرید. شجاع باشید و رنگ­هایی را پیدا کنید که مناسب شما باشند. در اینجا بهترین ایده­ها برای کاغذ دیواری­های مخصوص اتاق نشیمن ارائه گردیده است.

اگر برای اولین بار است که کاغذ دیواری را انتخاب می­کنید، مجبورید راهی برای نصب آن پیدا کنید. قبل از اینکه بخواهید کل اتاق را کاغذ دیواری بزنید، بهتر است که با یک جای کوچکی از دیوار مانند اطراف دودکش شروع کنید تا در این کار اعتماد به نفس لازم را به دست آورید.

  1. نصب کاغذ دیواری روی مبلمان

چه کسی گفته که کاغذ دیواری فقط مخصوص دیوارها هستند؟ با نصب کاغذ دیواری روی یکی از اثاثیه­های مهمی که در اتاق نشیمن دارید مانند میز کنار دیواری، می­توانید فضایی جالب توجه و دلنشین ایجاد نمایید. این کار همچنین یک راه بسیار عالی برای نو نوار کردن یک وسیله قدیمی است که اگر این کار را نکنید ممکن است دیگر برایتان کار نکند. با استفاده از کاغذ دیواری با طرح چوب یا آجر می­توانید نمایی trompe l’oeil به فضا ببخشید.

  1. با طرح­های راه راه یک فضای هوشمندانه ایجاد کنید

با استفاده از طرح­های راه راه می­توانید نمایی طراحانه و مناسب به فضای اتاق نشیمن خود ببخشید و باعث می­شود که فضا هوشمندانه­تر از قبل به نظر آید. با انتخاب رنگ خاکستری ملایم دیگر احساس نمی­کنید که در یک فضای خشک و مردانه قرار دارید و با اضافه کردن لوازمی به رنگ طلایی و مبلمان راحتی، فضایی مجلل ایجاد نمایید. اگر پنجره­ها دارای قابی ساده و بی آلایش باشند، دیوارها بیشتر به چشم خواهند آمد.

  1. برقراری ارتباط بین اجزای اتاق

با استفاده از یک کاغذ دیواری چشم نواز می­توان بین نواحی مختلف اتاق نشیمنی که یک فضای باز و گشترده است، یکپارچگی ایجاد نمود. در اینجا دو ناحیۀ مختلف برای نشستن وجود دارد که دور تا دور اتاق با کاغذ دیواری نقش گل و بته پوشیده شده است. دور کاغذ دیواری یک گچبری ریلی وجود دارد تا از شلوغ شدن بیش از محیط جلوگیری نماید – این راه حل زیرکانه برای صرفه­جویی در هزینه­ها است.

  1. ایجاد محیطی کاملا گرمسیری

با استفاده از کاغذ دیواری با طرح گیاهان و گل­های عجیب و غریب، می­توانید اتاق ساده و سفیدرنگ خود را به یک بهشت گرمسیری تبدیل نمایید. با اضافه کردن یک صندلی از جنس نی، دیافراگم­هایی به شکل مزارع شخم خورده و یک چرخ دستی مخصوص کوکتل و نوشیدنی، احساس خواهید کرد که در مناطق جنگلی در حال استراحت هستید. اگر یک کاغذ دیواری با رنگ پس زمینه سفید انتخاب نمایید با انعکاس نور در لابلای این الگوها احساس آرامش و راحتی خواهید نمود.

  1. یک طرح آهنگین را امتحان کنید

انتخاب یک کاغذ دیواری که دارای سایه­های متفاوتی از یک رنگ می­باشد موجب ایجاد یک نمای ظریفی می­گردد ولی بیش از آنکه فضای شگفت انگیزی به وجود آید، دیوار متمایز و برجسته­ای ایجاد خواهد کرد. انتخاب یک طرح ساده به جای یک الگوی پر جوش و خروش به آرام­بخش بودن فضا کمک زیادی می­کند. برای بازنمود بیشتر یک دیوار کاغذ پوش شده، مبلمان و اقلام هنری را در قسمت­های مهمی از فضا و در لبۀ اتاق قرار دهید.

  1. بخشیدن جلوۀ خاص به فضا با استفاده از رنگ­های درخشان

اگر می­خواهید پرتوهای نور را به داخل اتاق نشیمن هدایت کنید، یک طرح کم رنگ را در کنار یک کاغذ دیواری رنگارنگ قرار دهید. الگوهایی را انتخاب کنید که منعکس کنندۀ نور بر مکان­های که مبله هستند باشند – بازتاب پرتوهای طلایی آفتاب در فضای اتاق باعث می­شود تا یکپارچگی در اتاق حاکم شود. استفاده از رنگ­های ملایم نظیر سفید باعث می­شود تا رنگ­ها بیشتر نمود داشته باشند و خود را نشان دهند.

  1. اضافه نمودن طرح­های گلدار

با استفاده از کاغذ دیواری­های گلدار، یک اتاق نشیمن رویایی برای خود بسازید. نقاشی­های پر نقش و نگار را با دیوارهایی که با یک رنگ ساده رنگ­آمیزی شده­اند متعادل کنید. در اینجا کاغذ دیواری فقط اطراف دودکش استفاده شده است و به واقعی بودن فضا کمک زیادی نموده است. در انتخاب مبلمان نیز به الگوهای ساده و بی آلایش توجه فرمایید و با استفاده از کاغذ دیواری یک مرکزیت برای اتاق تدارک ببینید.

  1. ایجاد یک حس درام

با اضافه کردن یک کاغذ دیواری با رنگ­های متمایز و برجسته، یک حس تئاترگونه به فضا ببخشید. این الگو غنی از رنگ­های آبی نیمه شب و طلایی است که باعث می­شود تا دودکش به یک نقطه کانونی تبدیل شده و بلافاصله چشم­ها را به خود خیره کند. رنگ طلایی موجب ایجاد حس مجلل بودن در فضا می­شود و وجود عناصر فلزی در گوشه و کنار اتاق نیز با رنگ­ها هماهنگی خاصی دارند.

  1. به روز کردن یک فضا کلاسیک قدیمی

با استفاده از کاغذ دیواری می­توانید اتاق نشیمن خود را که فاضیی کلاسیک و قدیمی دارد را به فضایی مدرن و امروزی تبدیل کنید. وجود طرح شطرنجی باعث می­شود تا الگوی گلدار سنتی شما به یک فضای امروزی تبدیل گردد. برای داشتن یک طرح قوی­تر و تأثیرگذارتر می­توانید رنگ­ها و الگوها را انتخاب نموده و از آنها در لوازم جانبی و مبلمان خود نیز استفاده نمایید.

  1. بازی با الگوهای قرون وسطی

با استفاده از رنگ­ها و الگوهای قرون وسطی یک حس و سبک قدیمی به اتاق نشیمن خود ببخشید. کاغذهایی که به سبک سال ۱۹۵۰ دارای نقش و نگار برجسته­ای هستند بهتر می­باشد پس شجاع باشید و دیواری با طراحی­های متنوع ایجاد نمایید. کاغذ دیواری را با یک مبل راحتی که دارای رنگ­های مکمل هستند سِت نمایید.

  1. یک تِم را انتخاب کنید و به آن مشغول شوید

اگر می­دانید که می­خواهید یک تِم تأثیرگذار برای اتاق نشیمن خود برگزینید پس کاغذ دیواری انتخاب کنید که مضمون مورد نظر شما را منعکس نماید. یک کاغذ دیواری با طرح گل و بته بهترین انتخاب برای این کار می­باشد. تِم مورد نظر را در مابقی اجزای اتاق مانند مبلمان چوبی، سنگ­های لعاب­دار و لوازم چوبی روستائی نیز دنبال کنید.

  1. یک طرح تک رنگ را انتخاب کنید

آیا می­خواهید با کمترین زحمت ظاهری امروزی به اتاق خود ببخشید؟ با انتخاب یک کاغذ تک رنگ اشتباهی مرتکب نخواهید شد. پرده­های داراماتیک به طراحی اتاق اضافه کنید و از کاغذ دیواری سیاه و سفید استفاده نمایید و فضایی قابل توجه ایجاد نمایید. اقلام چوبی تیره را در کنار دیوار قرار دهید و یک اثر هنری ایجاد نمایید. برای اضافه کردن لطافت به فضا، مبلمان و لوازمی از جنس چوب به اتاق اضافه کنید.

  1. گل­های تازه را وارد محیط کنید

وجود عناصری از باغ و گیاهان روی کاغذ دیواری موجب ایجاد یک فضای حیات­بخش در اتاق می­گردد. این اتاق که از محیط بهار الهام گرفته شده است حاوی پرندگان در حال پرواز و شکوفه­های بهاری هستند. گلدان­های تزئینی و عتیقه­ها و آثار باستانی تکمیل کنندۀ این فضا خواهند بود. سبزیجات بهاره، بنفشه­های ملایم و رنگ­های صورتی زیبا در یک پس زمینه سفید، یک سبک کلاسیک و مدرن به محیط داده است.

  1. انتخاب برگی از کتاب طبیعت

زیبایی­های بیشمار خارج از خانه را در نظر بگیرید و دیوار خود را با رنگ گرافیتی جنگلی بپوشانید. این تزئینات می­توانند تصاویری از درختان بلند و ابرهای ناهموار در یک طرح ملایم و پس زمینه خاکستری جای بگیرند. ایجاد یک رنگ پودری نرم و مخملی در مقابل یک پس زمینه نفیس موجب می­شود تا محلی دنج برای مطالعه ایجاد گردد. استفاده از تزئینات، کفپوش­ها و قالیچه­های رنگی می­تواند حس یکپارچگی را در محیط تلقین نماید.

  1. به گذشته معطوف نشوید

استفاده از کاغذ دیواری با ترکیب رنگ متعلق به دهۀ ۱۹۷۰ مانند رنگ­های قهوه­ای و نارنجی موجب ایجاد دیواری با شکوه و پر جلوه داشته باشید. استفاده از رنگ­های پس زمینه راهی مطمئن برای تفکیک فضا و طرح مورد نظر شما خواهد داشت. در اینجا استفاده از یک مبلمان مدرن و سنتی مانند صندلی چرم مخصوص آقایان و نیمکت قرون وسطی به خوبی با کابینت تلفیق شده و نمود آثار هنری متعلق به دهۀ ۱۹۷۰ را تکمیل نموده است.

  1. نقش­بندی دیوارها با سلیقۀ شخصی

یک نقشۀ جهان در دکوراسیون منزل شما یک اثر هنری عالی با جلوۀ بین­المللی به فضا می­بخشد. نقشه­ها در سبک­ها و مقیاس­های مختلف وجود دارند و راهی ایده­آل برای داشتن یک دیوار هنری زیبا هستند. برای اثرگذاری بیشتر می­توانید از چند نقشه نظیر آنچه که در اینجا مشاهده می­کنید استفاده نمایید. برای شکوه و عظمت بیشتر سعی کنید نقاشی رنگ روغن استفاده کنید. چرا سعی نمی­کنید عکسی از درختان بگیرید و فضای بیرون خانه را به درون آن منتقل نمایید؟

  1. کار را با الگوهای نقاشی ادامه دهید

الگوهایی انتخاب کنید که نقش­هایی با قلم مو روی آنها نقش بسته است. می­توانید از کارهای نقاش­های فرانسوی مانند بونارد، مونت و سئورات استفاده کنید که این کاغذ دیواری­ها خانه را به یک فضای هنری خاص تبدیل می­کنند. این نقش­ها به سبک امپرسیونیسیت بوده و با کمترین زحمت می­توانید تأثیر عالی این نقاشی­ها را حس کنید، آنهایی که همه ما آنها را می­شناسیم و دوستشان داریم. یک آیینه روی دیوار و روبروی این نقش­ها نصب کنید و به هنگام حرکت در اتاق، طراحی را در زوایای مختلف مشاهده نمایید.

  1. ظاهری پارچه­ای به فضا ببخشید

با استفاده از یک کاغذ دیواری کاذب می­توانید ظاهری رئال به فضا بدهید. برای مدرن کردن فضا این ایده عالی است و در مقابل استفاده از کاغذ دیواری به سبک آجری می­تواند فضا را سنتی نماید. اگر فقط یک دیوار را با کاغذ دیواری کاذب بپوشانید، بیشتر به چشم خواهد آمد. از این طرح در بیش از یک یا دو اتاق استفاده نکنید چرا که اثرگذاری آن کاهش می­یابد.

بررسی کوتاه
تاریخ نگارش
خلاصه بررسی
بسیار مفید
امتیاز
41star1star1star1stargray