در طی این مقاله به معرفی زیباترین و بهترین طرح های کاغذ دیواری اتاق خواب خواهیم پرداخت که می توانید در اتاق خواب منزلتان استفاده کنید.

آیا به دنبال ایده­هایی خلاقانه برای کاغذ دیواری اتاق خواب هستید؟ راه­های جدید زیادی برای استفاده از کاغذ دیواری اتاق خواب شما وجود دارند. دیگر مجبور نیستید تا چهار دیوار را یکسان بگیرید و مثل قدیم اقدام به پرینت کاغذ دیواری نمایید، طرح­های جدید کاغذ دیواری اتاق خواب بسیار متنوع بوده و فقط مخصوص دیوارها نیستند! اگر به دنبال اتاق خواب جال و چشمگیر هستید، استفاده از کاغذ دیواری اتاق خواب گزینه­ای جذاب می­باشد.

نصب کاغذ دیواری می­تواند اتاق خواب را به فضایی ساده و در عین حال چشم­نواز تبدیل نماید و به هنگام انتخاب منظره­ای که به دنبال آن هستید، با سبک­های مختلف و متعددی روبرو خواهید شد. اتاق خوابتان باید مکانی برای استراحت و آرام شدن بعد از طی یک روز پر مشغله باشد و یا وقتی مهمانان را در آنجا سکنی می­دهید احساس راحتی نمایند، پس انتخاب طرح مناسب در رسیدن به آنچه که در ذهن دارید بسیار مهم و موثر است.

قبل از شروع فرآیند نصب، یک نمونه از کاغذ دیواری را تهیه نمایید تا مطمئن شوید که مطابق انتظار باشد. یک نمونه بزرگ را ببرید و روی دیوار نصب کنید تا مطمئن شوید که رنگ و الگوهای به کار رفته مورد پسند شما باشند. این کار را در طی زمان­های مختلفی از روز انجام دهید زیرا رنگ کاغذ دیواری بسته به نور اتاق می­تواند تغییرات زیادی داشته باشد.

طرح کاغذ دیواری المنتس elements

  1. انتخاب یک طرح گل­دار

اضافه کردن طرح گل به نمایۀ کاغذ دیواری اتاق خواب مورد نظر و چاپ یک طرح گل­دار. این یک نقش و نگار بسیار عالی است ولی باید ملاحظاتی را نیز در نظر بگیرید. مطابقت با رنگ پس زمینه اتاق و پس زمینه کاغذ دیواری و استفاده از گل­هایی به رنگ ارغوانی در طرح نمونه مشاهده می­گردد. سعی کنید یک تخت تمام سفید به سبک سلطنتی را با لامپ­های رومیزی و میزهای کنار تختی مشکی تدارک ببینید.

  1. پس زمینۀ دیوارها

وقتی می­خواهید اتاق خواب را کاغذ دیواری بزنید، انتخاب رنگ­های آرامش بخش بسیار تأثیرگذار و مهم می­باشد. طرحی را انتخاب نمایید که هم جالب توجه و چشم­نواز باشد و در عین حال به اندازه کافی دارای رنگ­های مات و ملایم باشد تا فضا را متأثر نمایند. پارچه­ها، پرده­ها و الگوی کاغذ دیواری را مطابق و هماهنگ با مبلمان اتاق انتخاب نمایید.

  1. الگوهای مسحورکننده

ایجاد یک منظرۀ ترکیبی از طرح­های گرافیکی لایه­ای با استفاده از کاغذ دیواری­هایی که الگوهای تکراری دارند و البته پارچه به کار رفته در سر تخت که آن هم دارای الگوهای تکرارای در مقیاس کوچکتر است که هر کدام از آنها دارای رنگ­های مکمل و لطیفی هستند. اثر محوشدگی که روی الگوهای این کاغذ دیواری وجود دارد تکرار شده­اند برای چشم­ها لذت بخش بوده و نقشی مسحورکننده و خواب­آور ایجاد می­کند. لوازم جانبی را طوری انتخاب کنید که این طرح اصلی را به هم نریزد، مانند میز شب­خواب شیشه­ای و ملحفه­ای که سفید خالص است.

  1. محوشدگی ظرافت­مندانه

با انتخاب طرحی در راستای محور عمود در حال محو شدن است می­توانید فضایی با ویژگی­های فضاهای سنتی ایجاد نمایید. این الگو که از نقش و نگارهای خیره­کنندۀ خاورمیانه الهام گرفته شده است، در وسط رول کاغذ چاپ شده است و در بالا به حاشیه­ای بدون نقش ختم می­شود که چشم را به سمت بالا و به سوی گچ­بری­های سقف معطوف می­کند. روشنایی حاصل از ترکیب رنگ سفید و خاکستری با رنگ زرد آفتابی جلوۀ خاصی به این فضا بخشیده و انتخاب مبلمان ساده باعث شده تا منظرۀ کلی این اتاق، منظره­ای بی­نقص و آرام به نظر آید.

  1. طرحی راه راه

هیچ چیز مثل یک طرح راه راه نمی­تواند نمایی عالی و دلنواز به اتاق خواب شما بدهد. ایجاد یک طرح راه­راه عمودی در پشت تخت باعث می­شود دیوار پشتی جلوۀ خاص­تری به خود بگیرد و با استفاده از پارچه خاکستری روی تخت، تمام جزئیات چیزهایی که روی دیوار نصب می­شوند قابل مشاهده خواهد بود. با اضافه کردن اقلامی نظیر بشقاب­هایی با عکس حیوانات و لامپ روشنایی ایستاده باعث می­شود تا این طرح خیلی کسل­کننده نباشد. در نهایت، پارچه روتختی و بالش­های نرم مکمل این الگوها می­باشند.

  1. ایجاد فضایی تک رنگ

استفاده از رنگ­های سیاه و سفید در کاغذ دیواری اتاق خواب، پر تکرارترین طرح می­باشد. دیواری که طرح تک رنگ روی آن نقش بسته باشد بهترین گزینه برای اتاق خواب است و شما می­توانید به دیگر عناصر اتاق نظیر تخت، ملحفه، کوسن­ها و پتوها را نمود بیشتری ببخشید. اگر به هنگام چیدن دکور، نگران رنگ­ها هستید انتخاب این طرح بسیار ایده­آل است و با هزینه کمتر و به راحتی می­توانید منظرۀ جدیدی به وجود آورید.

  1. ایجاد یک تِم ساحلی

برای ایجاد یک اتاق شناور در دریا، انتخاب طرحی راه راه به رنگ سفید و آبی بسیار مناسب است. به خاطر داشته باشید که راه راه عمودی باعث می­شود سقف بلندتر به نظر آید و راه راه افقی نیز باعث می­شود تا اتاق پهن­تر دیده شود پس به هنگام انتخاب کاغذ و خطوط آن به این نکته توجه داشته باشید. لوازم اتاق را نیز می­توان به سبک ساحلی انتخاب کرد، مانند ملحفه­ها، سبد لباس­های کثیف به رنگ سفید و چندین وسایل چوبی.

  1. زیباسازی فضا با استفاده از طرح­های گلدار

چاپ طرح گل روی کاغذ دیواری یک حس زنانه به اتاق خواب منتقل می­کند و تقریبا می­تواند با همه رنگ­ها سِت گردد. این سبک می­تواند نقش­های مختلفی به خود بگیرد، گل­های غیرعادی با ساقه­های پیچیده و شکوفه­های برجسته. این طرح برای نقش بستن روی یک تک دیوار بسیار عالی است و اگر از این نقش روی سطوح دیگر نیز استفاده کنید، فضا کمی شلوغ و درهم و بر هم به نظر خواهد رسید. با این وجود، اگر اهل وهم و خیال هستید این طرح را کنار بگذارید. سعی کنید با استفاده از گل­های کم رنگ و نقش و پارچه­های با نقش قلم کاری شده منظره­ای مطابق شکل زیر بوجود آورید.

  1. کار روی یک طرح جنگلی

با انتخاب کاغذ دیواری­هایی با طرح چوب برای اتاق خوابتان، یک محیط دنج و به دور از هیاهو برای خود بسازید. بدون اینکه بخواهید از کمک­هاب بانکی بهره ببرید، این سبک از کاغذ دیواری برای ایجاد معماری­های کاذب و افزایش جذابیت­های فضای شما ایده­آل می­باشد. کار را می­توان با بافته­های ضخیم و قطعاتی که از کارهای اسکندی الهام گرفته شده است ترکیب نمود و فضا را با رنگ­های غیرمنتظره پوشش داد.

  1. دیوار روبرویی

اگر به دنبال یک اتاق خواب ویژه و منحصر بفرد هستید، چرا سراغ طرح­های گرافیکی عجیب و غریبی مثل کتاب­ها، پروانه­ها یا نقشه­ها نمی­روید؟ انتخاب طرحی که نشان دهندۀ علائق شما باشد باعث می­شود به صورت شخصی با محیط انس بگیرید و لحظات خوشی را در اینجا سپری کنید.

  1. استفاده از طرح هندسی

با استفاده از الگوهای هندسی شیک، سبک جدیدی برای دیوارهای خود به ارمغان آورید. این سبک از کاغذ دیواری در کل بهترین انتخاب برای دیوارهایی است که جزئیات و وسایل زیادی نزدیکی آنها وجود دارد. این نوع کاغذ دیواری برای تبدیل فضای اتاق به یک فضای مدرن بسیار ایده­آل بوده و موجب به وجود آمدن یک نقطۀ کانونی دینامیکی می­گردد و فرقی ندارد که شکل و اندازۀ اتاق چگونه باشد.

بررسی کوتاه
تاریخ نگارش
خلاصه بررسی
بهترین طرح های کاغذ دیواری اتاق خواب
امتیاز
41star1star1star1stargray