نکاتی که باید هنگام انتخاب کاغذ دیواری برای منزل رعایت کنید

در طی این مطلب به بررسی نکات و اصولی خواهیم پرداخت که شما باید حتما در هنگام انتخاب بهترین نوع کاغذ دیواری برای منزلتان رعایت کنید.

به راحتی می توان گفت که پوششی را مناسب تر از کاغذ دیواری پیدا نخواهید کرد که تا این حد از تنوع طرح و رنگ برخوردار باشد. برای انتخاب و استفاده از کاغذ دیواری باید اصولی را رعایت کنید.

انتخاب کاغذ دیواری

1. متراژ

متراژ از اصول انتخاب کاغذ دیواری میباشد و باید نسبت به ابعاد اتاق و پذیرایی خود کاغذ دیواری مناسبی را انتخاب کنید. اگر ارتفاع کف تا سقف پذیرایی و همچنین اتاق شما کوتاه به نظر میرسد بهتر است از کاغذ دیواری راه راه عمودی با رنگ روشن استفاده کنید تا ارتفاع اتاق و یا پذیرایی شما بلند تر جلوه دهد. در مقابل اگر عرض اتاق شما کم میباشد میتوایند از کاغذ دیواری با طرح راه راه افقی استفاده کنید تا دیوارها و همچنین فضای منزل شما عریض تر به نظر برسند.

2. بررسی

بررسی یکی از مهمترین اصول انتخاب کاغذ دیواری میباشد. قبل از اینکه به سراغ سفارش و خرید کاغذ دیواری بروید چندین طرح و رنگ را در تصورات خود بر روی دیوار امتحان کنید. باید به یک نتیجه مشخص و مناسب برسید که چه نوع کاغذ دیواری و با چه طرح و رنگی برای دکوراسیون شما مناسب تر است. عجله کنید و بررسی های زیادی را انجام دهید تا بتوانید کاغذ دیواری مناسب تهیه کنید.

3. به روز باشید

مدل سال و یا ماه کاغذ دیواری را تهیه کنید. این یکی از اصول انتخاب کاغذ دیواری میباشد که متاسفانه بسیاری از خریداران به آن توجه زیادی نمیکنند. با یک جستجوی ساده در اینترنت و یا فروشنده های مختلف که به صورت حضوری و یا اینترنتی در این زمینه فعالیت میکنند میتوانید به راحتی پی ببرید که مدل برتر و بهتر کاغذ دیواری کدام است. البته در رنگ ها دقت کنید که با دکوراسیون داخلی شما هماهنگی و تناسب داشته باشد.

4. مقایسه

قبل از خرید کاغذ دیواری اگر امکان دارد تکه ای از کاغذ دیواری را تهیه کرده و به خانه بیاورید. کاغذ دیواری را بر روی دیوارهای خود قرار داده و سپس تصمیم بگیرید که آیا کاغذ دیواری با دیوارها و همچنین دکوراسیون داخلی شما تناسب دارد یا خیر. برخی از کاغذ دیواری ها وجود دارند که در نگاه اول زیبا به نظر میرسند ولی زمانی که بر روی دیوار قرار می گیرند همانند آنچه که تصور میکنید نخواهد بود و جلوه بدی را ایجاد میکند.

5. متریال

نوع متریال به کار رفته در ساخت کاغذ دیواری نیز از اصول خرید کاغذ دیواری میباشد. کاغذ دیواری باید قابل شستشو باشد و همچنین از مقاومت خوبی در برابر ضربه برخوردار باشد.

هماهنگی کاغذ دیواری با قسمت های مختلف خانه

مسئله دیگری که باید در انتخاب کاغذ دیواری ها به آن توجه داشته باشید، موضوع هارمونی و هماهنگی میان لوازم داخلی خانه، دکور و مواردی از این دست با کاغذ دیواری است. شما بایستی بدانید نقشی که کاغذ دیواری در دکوراسیون منزل دارد به اندازه خرید لوازم لوکس حائز اهمیت می‌باشد.

هارمونی کاغذ دیواری با منزل

پس حتما تمام نکات را در انتخاب کاغذ دیواری بایستی رعایت نمایید تا اینکه بهترین را برگزینید و رضایت کامل از انتخاب خود داشته باشید. جدا از هماهنگی کاغذ دیواری با دکور، هماهنگی کاغذ دیواری با کفپوشها از مهمترین هماهنگی هایی می‌باشد که بایستی به آن توجه کرد.

چنانچه که کفپوش های منزلتان ساده می‌باشد بهتر است از کاغذ دیواری های پر نقش و نگار و طرحدار استفاده نمایید و برعکس برای کفپوشهای شلوغ از کاغذهای ساده. با این حال رعایت ترکیب و هماهنگی رنگها امری بسیار مهم در انتخاب کاغذ به شمار میرود همچنین برای صرفه جویی در هزینه می‌توانید از همان ابتدا یک رول بیشتر از مساحت دیوار نیز تهیه نمایید تا اگر کاغذ دیواریتان آسیبی دید مجبور به رفتن به بازار و مشکلات مربوط به پیدا کردن مدل مورد نظر نباشید.

هماهنگ بودن شکل و رنگ و طرح کاغذ دیواری با چیدمان خانه امری بسیار مهم می‌باشد. برای مثال برای خانه ای که سبک مدرنی دارد باید از کاغذ دیواری های مدرن که کم نقش و نگار می‌باشند استفاده کرد.

عده ای تمایل دارند که دیوارهای منزل خود را رنگ نمایند، ولی عده ی دیگری استفاده از کاغذ دیواری را برای پوشش دیوارها و تزیین انها نیز ترجیح میدهند. در اتاق نشیمن آنچه که مناسب به نظر می آید، استفاده از کاغذ دیواری با الیاف طبیعی و پارچه‌ای می‌باشد زیرا یک گرما و صمیمیتی را در فضا ایجاد می‌نماید.

در اتاق خواب بایستی از کاغذ دیواری هایی استفاده نمایید که هم دوام بیشتری را داشته باشند و نیز رسمی تر باشند. انتخاب کاغذ دیواری هایی با خطوط عمودی سبب میشود که ارتفاع دیوارها بلندتر به نظر بیاید و با استفاده از طرحهای افقی میتوان ارتفاع دیوارها را کوتاهتر نشان داد.

بکار بردن کاغذ دیواری های شلوغ و طرحدار فضای شما را جمع و جورتر نشان میدهد. بخاطر داشته باشید چنانچه که طرح کاغذ دیواریتان مرتب باشد و شامل خطوط عمودی و افقی در کنار هم باشد کاغذ دیواری بر جلوه فضای منزل شما غالب گشته به گونه ای که دکور منزل کمتر به چشم می آید.

یادتان باشد که رنگ کاغذ دیواریتان مکمل با رنگ دکوراسیون شما باشد.

 

مشاوره و ارسال کاتالوگ رایگان

مرکز کاغذ دیواری پردیس پایتخت برای سهولت انتخاب هموطنان آماده ارائه مشاوره و ارسال کاتالوگ رایگان به تمام مناطق تهران میباشد.

جهت ارتباط با مشاورین ما با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۲۲۵۸۴۷۵۲

۰۹۱۹۷۷۸۰۰۸۰

۰۲۱-۷۷۱۴۲۳۷۹

 

منبع: bhg و architecturaldigest

مترجم: م.ص

تنظیم و بازنشر: pardispaytakht.com

بررسی کوتاه
تاریخ نگارش
خلاصه بررسی
نکات انتخاب کاغذ دیواری برای منزل
امتیاز
41star1star1star1stargray