دستورالعمل مرحله به مرحله برای کندن کاغذ دیواری

اگر آماده ­اید لباس­های خود را عوض کنید، به سمت دیوارها بروید، جلو بروید و کاردک­ها را به دست بگیرید، زیرا ما می­خواهیم بهترین دانسته ­های خود در مورد کندن کاغذ دیواری را با شما به اشتراک بگذاریم!

آموزش کندن کاغذ دیواری

ما عاشق برجستگی­ ها و طرح­های گرافیکی نقش بسته روی کاغذ دیواری­ ها هستیم اما وقتی بخواهیم اتاق خود را به روز کنیم یا طرح فعلی دیوارها را با چیز جدیدی جایگزین کنیم، وجود این برجستگی­ها می­تواند چالش‌های جدی برای ما به وجود آورد. اما جای نگرانی نیست، به لطف دستورالعمل مرحله به مرحله که در ادامه ارائه کرده ­ایم هر آنچه که از ابتدا تا انتها نیاز دارید را به صورت جزء به جزء برای شما بیان نموده ­ایم. همه آنچه که شما نیاز دارید این است که دستان خود را تا آرنج به گریس و روغن آغشته کنید.

آموزش کندن کاغذ دیواری

 

۱- ابزارهای مناسب را تهیه کنید

حتی اگر هدف شما کندن کاغذ دیواری از روی یک دیوار باشد باز هم تهیه ابزارهای مناسب از قبل، اهمیت دارد تا مطمئن شوید که پروژه شما تا حد ممکن سریع و روان پیش برود.

برای انجام هر نوع کار و تعمیرات در خانه و برای دستیابی به موفقیت، مطمئن شوید که ابزارهای مناسب را در اختیار دارید. این یعنی تهیه چند تکه پارچه، اسفنج­ها، یک نردبان یا چهارپایه، کیسه زباله و هر ابزار دیگری نظیر ابزارهای اندازه­گیری یا بخارساز مخصوص کاغذ دیواری که ممکن است در روند کار به آنها احتیاج پیدا کنید.

 

۲- محل را آماده کنید

به هنگام آماده­ سازی مکان و اتاق مورد نظر، باید برق را خاموش کنید و روکش پریزهای برق را باز کنید تا با امنیت کامل به هر نقطه از دیوار که خواستید دسترسی داشته باشید. چون ناحیۀ مورد نظر باید مرطوب باشد، آخرین چیزی که نیاز دارید وجود روشنایی است تا بتوانید میزان رطوبت دیوار را ببینید. بنابراین، چراغ­های کار را روشن کنید تا مطمئن شوید که فضا به اندازه کافی روشن است.

به مانند نقاشی دیوار، کندن کاغذ دیواری نیز نیازمند انجام کارهایی از قبل می­باشد تا بتوان به نتایجی با کیفیت بالا دست یافت. برای مثال، شما نیاز دارید تا روکشی روی کف بکشید و با تکه پارچه هایی که از قبل آماده کرده ­اید، نوار چوبی که دور اتاق و نزدیک کف کشیده شده است را بپوشانید.

خارج کردن اسباب و اثاثیه و مبلمان از محل مورد نظر احتمالا ایدۀ خوبی خواهد بود و در عین حال باید برای برداشتن عکس­ها از روی دیوار و همچنین بیرون کشیدن میخ­ ها و دیگر اجسام سخت از دیوارها وقت بگذارید.

 

۳- استفاده از نوارهای تست

آماده کردن دیوارها قبل از نصب کاغذ دیواری روی آنها، همیشه ایدۀ خوبی بوده است. در این روش، اگر هر زمان تصمیم به کندن کاغذ کردید، با کمترین خسارت به دیوار و گچکاری می­توانید این کار را انجام دهید.

چون روش نصب کاغذ دیواری در دهه­ های گذشته دستخوش تغییر شده است و شاید شما ندانید که این کار در ابتدا به چه شکلی انجام می­شده است، پیشنهاد ما این است که روی بخشی از دیوار که خیلی در معرض دید نیست از نوار تست استفاده کنید تا با دشواری­ های کار آشنا شوید.

 

۴- کندن را شروع کنید

مشاهدۀ نتیجۀ حاصل از نوارهای تست بخش سرگرمی کار محسوب می­شود.

بسته به قدمت کاغذ دیواری و نحوۀ نصب آن، شما می­توانید کار کندن را با قطعاتی که آماده افتادن هستند شروع کنید به خصوص آنهایی که نزدیک لبه دیوار هستند یا جاهایی که زخمی شده­ اند و آماده افتادن از روی دیوار می­باشند.

 

۵- بخار دادن و ایجاد خراش روی کاغذ دیواری

هدف اصلی از کندن کاغذ دیواری این است که ابتدا کاغذ و سپس چسب مالیده شده به دیوار را بدون آسیب رساندن به دیوار یا کاغذ کشیده شده روی لایۀ گچی دیوار حذف نماییم.

برای کندن کاغذ و زدودن چسب از روی دیوار و گچ، شما باید مواد را با آب گرم نمدار کنید که این کار را می­توان با استفاده از اسفنج، اسپری کردن آب یا روش­ های خاص دیگر، پوشش ­های روی دیوار را در معرض بخار قرار داد. شما می­توانید از یک کاردک مخصوص کاغذ دیواری، کاردک فلزی، یا یک چاقوی بتونه­ کاری برای کندن کاغذ و چسب که نمدار و نرم شده ­اند استفاده کنید.

 

۶- ایجاد خراش روی کاغذ دیواری برای اینکه آب سریع­تر به خورد کاغذ برود

کاغد دیواری سفارشی که توسط جوآنا آویلز و پایتون تورنر ساخته می­شود حاوی تصاویر شگفت­ انگیز و تاریخی از زنانی است که در راستای ایجاد تغییرات اجتماعی فعالیت داشته­اند.

پیشنهاد اکثر حرفه­ ای­ ها این است که از یک ابزار ایجاد خراش استفاده شود تا بتوانید به آرامی روی کاغذ دیواری خط بیاندازید که این کار باعث می­شود تا آب گرم به راحتی در کاغذ دیواری رخنه کند. با اینکه انجام این کار برای همه انواع کاغذ دیواری ضروری نیست ولی می­تواند به خصوص در مورد کاغذهای ضخیم، متالیک، روکش­دار یا پلاستیکی مفید باشد و حتی می­تواند صرف نظر از نوع ماده، روند کار را تسهیل نموده و به آن سرعت ببخشد.

 

۷- اعمال بخار، ایجاد خراش و تکرار این فرآیند

کاغذ دیواری ­های لاکی باعث ارتعاش رنگ در حمام می­گردند. در حالت عادی حدود ۱۵ دقیقه طول می­کشد تا آب گرم اثر خود را گذاشته و به خورد کاغذ و چسب برود و در ادامه کاغذ دیواری شروع می­کند به باد کردن و افتادن از روی دیوار. وقتی شاهد شروع این روند بودید نشانه این است که کار شما شروع شده است. ما توصیه می­کنیم که در چندین مرحله کار خود را انجام دهید، ابتدا کاغذ را از دیوار جدا کنید، سپس برگردید و چسب را از روی دیوار بزدایید و در صورت نیاز دقایقی استراحت کنید.

 

۸- بخار را دور از نوارهای مزاحم نگه دارید

با پیکربندی دیوار و نصب یک لامپ شب­خواب مناسب روی آن، وارد دنیای هنر مدرن خواهید شد.

احتمالا بخش­های از کاغذ دیواری وجود خواهند داشت که ایجاد خراش نسبت به جاهای دیگر سخت­ تر خواهد بود و یا کمتر دچار نرمی خواهند شد. در این موارد باید یک دستگاه بخارساز دیواری اجاره کنید تا به شکلی واقعی، رطوبت و گرما به کاغذ دیواری منتقل شود. اضافه کردن نرم­ کننده یا سرکه به آب نیز می­تواند کمک کننده باشد و می­توان گفت که به حل شدن و نرم­تر شدن چسب کاغذ دیواری کمک زیادی می­کنند.

 

۹- دیوارهایتان را پاک کنید و خشک کنید

وقتی به دنبال آخرین نشانه ها از چسب ها هستید باید بتوانید آنها را شناسایی کنید و بدانید که آیا این مقادیر باقیمانده هنوز خاصیت چسبندگی را دارند یا مقاومت و ماندگاری آن ها بر روی سطح مدنظرتان در چه حدی است. پس از انجام این کار تصمیم به پاکسازی سطوح بگیرید و سعی کنید که در محل هایی که کمی چسب باقی مانده یا به سختی پاک می شوند با لطافت بیشتری برخورد کنید و با استفاده از مخلوط موادی همچون آب گرم، پودر ظرف شویی، سرکه و نوشابه به راحتی هر چه تمامتر سطوح را از هرگونه چسب و مواد اضافی دیگری پاکسازی کنید.
زمانی که دیوار شما از هرگونه چسب و کاغذ دیواری رهایی یافت باز هم نگاهی به سطوح مورد نظرتان بیاندازید، به خصوص گوشه ها و کناره ها، و به وسیله یک اسفنج و آب گرم هر گونه چسب و علائم باقی مانده را از بین ببرید.
بعد از این که هر نشانه ای از چسب ها از بین رفت حال در آخرین مرحله به وسیله یک حوله شروع به گرفتن رطوبت دیوارها کنید. پس از این کار چندین روز صبر کنید تا سطح مدنظرتان به خوبی خشک شود و پس از آن مراحل رنگ آمیزی یا کاغذ دیواری کردن دیوار را شروع کنید.

 

منبع: dwell.com

ترجمه و بازنشر: pardispaytakht.com

بررسی کوتاه
تاریخ نگارش
خلاصه بررسی
آموزش مرحله به مرحله کندن کاغذ دیواری بصورت حرفه ای
امتیاز
41star1star1star1stargray