تاریخچه کاغذدیواری

 

کاغذ دیواری کاغذ دیواری

 

از دانسته های تاریخی چنان بر می آید که اولین شکل شناخته شده از کاغذ در حدود ۴۰۰۰ سال قبل از میلاد بنام پاپیروس مصری ساخته شده است، ولی کاغذ دیواری اولین بار در چین باستان متولد شد، چرا که چینی ها به نوعی مخترع کاغذ بودند و از ۲۰۰ سال پیش از میلاد کاغذ برنج را روی دیوار می چسباندند.

در سال ۱۰۵ پس از میلاد یک خواجه درباری در چین توانست کاغذ را از ضایعات پارچه به شکل مدرن تری تولید کند. این تولد چیزی بود که ما امروزه به عنوان کاغذ می شناسیم. در قرن هشتم میلادی تعدادی از کارگران چینی که به اسارت اعراب درآمده بودند روش ساخت کاغذ را به آنان آموختند که به نوبه خود این دانش در سراسر خاور میانه گسترش یافت. در قرن دهم اعراب رشته های کتانی را جایگزین حصیر و بامبو کرده و ورقی به مراتب با کیفیت تر تولید کردند.

در طول قرن ۱۲ ساخت کاغذ در سراسر اروپا هم گسترش یافت. یکی از قدیمیترین نمونه های آن تمثالی از مریم مقدس متعلق به ۱۴۱۸ است که هم اکنون در کتابخانه سلطنتی بروکسل نگهداری میشود. این روش چاپ ممکن است همانی باشد

که توسط چینی ها بکار می رفته است. Jean Bourdichon در فرانسه ۱۴۸۱ به دستور شاه لوییس یازدهم ۵۰۰ رول کاغذ را با نقش فرشته هایی در زمینه آبی رنگ چاپ کرد. شاه لوییسکاغذ دیواری هایی قابل حمل سفارش داده بود، زیرا می خواست آن را از کاخی به کاخ دیگر با خود جابجا کند.

یکی دیگر از مقامات بلند پایه اروپایی به هنرمندان ماموریت داده بود تا کاغذ منقشی برای دیوار های اتاقش بسازند، اما این گونه ها را تا زمان ظهور ماشین چاپ به سختی می توانکاغذ دیواری نامید. یکی از بقایایکاغذ دیواری اروپایی متعلق به سال ۱۵۰۹ که هنوز موجود است در کالج کمبریج انگلستان نگهداری می شود. این اثر یک طراحی ایتالیایی است که روی قطعه ای از چوب انار حکاکی شده و پشت یک بیانیه هنری هشتم چاپ شده است. کار چاپ آن را به Hugo Goes نسبت میدهند که یک چاپچی در شهر یورک بود.

در سال ۱۵۹۹ یک اتحادیه از نصابانکاغذ دیواری برای اولین بار در فرانسه تشکیل شد. Jean-Michel Papillon، گراور ساز فرانسوی، کسی که به عنوان مخترعکاغذ دیواری شناخته می شود در سال ۱۶۷۵ شروع به طراحی بلوک هایی کرد که در کنار هم به صورت الگوهای تکرار شونده قرار میگرفتند و کاغذ دیواری به شکلی که ما امروز می شناسیم کم کم شکل گرفت. قدیمی ترین نمونه موجود از کاغذ دیواری مخملی متعلق به ورچستر است که تقریبا در سال ۱۶۸۰ ساخته شده.

 

 

کاغذ دیواری

 

روش های تولیدکاغذ دیواری

 

 

 

روش های تولیدکاغذ دیواری توسط انگلیسی ها به طرز قابل توجهی توسعه یافت و تولید آن در کارگاه هایی در لندن قرن ۱۸ فراگیر شد. در انگلستان ابتدا نوعی از کاغذ منقش مد شده بود که طرحهایی از گچبری را تداعی می کرد ولی رفته رفتهکاغذ دیواری جایگاه خودش را میان طرفداران پیدا کرد. کاغذ دیواری در سال ۱۷۳۹ به آمریکا رسید. در آن سال Plunket Fleeson شروع به چاپ آن در فیلادلفیا کرد. در آمریکا نخست طرحهای اروپایی کپی می شد ولی بعد از جنگ آمریکایی ها خودشان دست بکار طراحی هایی شدند از گل و بوته گرفته تا طرح های نئو کلاسیک.

در سال ۱۷۷۸ لویی شانزدهم دستور داد تا اندازه طول هر رولکاغذ دیواری ۳۴ فیت (ده متر) باشد. در سال ۱۷۸۵ یک مرد فرانسوی به نام Christophe-

Philippe Oberkampf اولین ماشین چاپکاغذ دیواری را اختراع کرد. در همان سالها Nicholas Louis Robert فرانسوی هم روشی برای تولیدکاغذ دیواری هایی با طراحی قابل تطبیق نامحدود (endless) پیدا کرد.

در سال ۱۷۹۸ لیتوگرافی توسط Alois Senefelder در آلمان اختراع شد در حالیکه در فرانسه سال ۱۸۰۰۰کاغذ دیواری های زیبایی با کلیشه هایی که با دست حکاکی می شدند چاپ می شد. برخی از این انواع تا ۵۰۰۰ ضرب کلیشه را شامل می شد. در سال ۱۸۳۹ انگلیسی ها ماشین چاپ چهار رنگ را اختراع کردند، که طرح ها روی سیلندرهایی حکاکی می شد که می توانست تا ۴۰۰ رولکاغذ دیواری را در روز چاپ کند. در سال ۱۸۵۰ دستگاه چاپ ۸ رنگ به عرصه آمدو در ۱۸۷۴ ماشین چاپ بیست ترام اختراع شد. در سال ۱۸۷۹ چاپ با گراور که به روش Intaglio نیز موسوم است توسط Karl Keitsch در استرالیا ابداع شد.

 

 

در سال ۱۸۸۸ برای اولین بار چسب های آماده برایکاغذ دیواریتوسط Ferdinand Sichel عرضه شد و در سال ۱۸۹۰۰ ماشین چاپ فلکسو گرافیک در انگلستان ابداع شد. ماشین چسباندنکاغذ دیواری به نوبه خود از قرن ۲۰ ظاهر شد. چاپ سیلک که گفته می شود منشا آن ژاپن و چین است بین سالهای ۹۶۰ تا ۱۲۸۰ بکار می رفت با این وجود این روش برای اولین بار در سال ۱۹۰۷ توسط Samuel Simon ثبت شد و اولین ماشین چاپ سیلک در سال ۱۹۲۰ ابداع شد. در عصر ویکتوریا طرحهای چاپی در اتاقها یکی پس از دیگری جلوه گری می کرد، خصوصا با رنگ های پر زرق و برق. ورودکاغذ دیواری های چاپ شده با ماشین چاپ، نقوش اسلیمی و گل و بوته ها را مت

مراحل تولیدکاغذ دیواری

 

 

:: ساخت کاغذ: در این مرحله ورقه‌های کاغذ مورد نیاز همچون سایر کاغذها با استفاده از تنه درخت تولید می‌شود.

:: زیرسازی: پیش از چاپ الگوی مربوطه بر کاغذ، زمینه آن باید زیرسازی شود. این عمل با چسباندن لایه‌ای از PVC بر سطح کاغذ انجام می‌شود.

:: چاپ: چهار تکنیک متفاوت برای چاپکاغذ دیواری وجود دارد؛ چاپ سطحی، کلیشه ای، سیلک اسکرین و غلتکی.

:: چسب زنی: کاغذ چاپ شده با لایه‌ای از چسب نشاسته مرطوب پوشانده و سپس خشک می‌شود.

:: بسته‌بندی: کاغذ دیواری براساس نوع استفاده آن (خانگی یا اداری) در ابعاد تعیین شده بریده و سپس به صورت توپی بسته‌بندی می‌شود و مشخصات و دستور عمل نصب آن بر روی برچسب‌هایی بر روی هر طاقه چسبانده می‌شود.

گزارشی از وضعیت سرمایه گذاری در تولید کاغذ دیواری

دور نیست سال‌هایی که دیوار خانه‌ها را با پوششی به‌مراتب ارزان‌تر از رنگ روغن، تزیین می‌کردند. کاغذهای طرح داری که می‌شد در آن‌ها، سلیقه‌های گوناگون را تأمین کرد. این دیوارپوش‌های زیبا دارای نقش و نگارهای فراوان بودند و مشتری حق انتخاب بسیاری داشت. از حدود چهار دهه پیش، چند شرکت ایرانی مبادرت به تولید و عرضه کاغذ دیواری می‌کردند که البته باوجود، وجود مشابه خارجی‌اش، مشتریان بسیاری داشتند اما در سال‌های اخیر از یک‌سو احتمال کم کاری تولیدکنندگان ایرانی (با توجیه گرانی مواد اولیه) و در سوی دیگر سرریز شدن واردات، باعث شده که نه‌تنها دیگرکاغذ دیواری جنسی ارزان‌قیمت نباشد، که حتی گاهی تأمین هزینه آن از عهده هر کسی برنمی‌آید.

این روزها بیش از آنکه بازار عرضه این محصول در کشور ما مورد توجه قرار گیرد، بازار تقاضاست که جلب نظر می‌کند محصولی که تا چند سال پیش تولید داخلی هم در آن سهم داشت به بازاری کاملا وارداتی تبدیل شده تا جایی که وزارت صنعت، معدن و تجارت در آخرین ارائه خود از فرصت‌های سرمایه‌گذاری بخش صنعت تولیدکاغذ دیواری را یکی از بخش‌های اولویت‌دار معرفی کرده است در این گزارش به جنبه‌های مختلف سرمایه‌گذاری در این بازار می‌پردازیم.

 

کاغذ دیواری در انگلستان 

 

 

انگلستان از کشورهای پیشرو در صنعت کاغذ دیواری محسوب می‌شود. قدیمی ترین نمونهٔ به جا مانده از کاغذ دیواری در انگلستان که در لندن به چاپ رسیده بوده به سال ۱۵۰۹ برمی گردد. استفاده از کاغذ دیواری بعد از دوران تکفیر هنری هشتم از سوی کلیسای کاتولیک بسیار رایج شد، زیرا این امر موجب قطع روابط سایر کشورها با انگلستان و در نتیجه جلوگیری از صدور فرشینه به آن کشور شد. از آنجا که انگلستان خود در تولید فرشینه مهارتی نداشت، اشراف و نجیب زادگان به کاغذ دیواری روی آوردند.در دوران حکومت الیور کرامول تولید کاغذ دیواری از سوی دولت مذهبی عملی بیهوده به شمار

آمد و متوقف شد اما با بازگشت چارلز دوم دوباره متمولین متقاضی کاغذ دیواری شدند.حکومت کرامول، فرهنگی کسالت بار را بر مردم تحمیل کرده بود، از این رو پس از مرگش مردم به خرید وسایل خانگی رفاهی که در دوران وی ممنوع شده بود روی آوردند.در اواسط قرن هجده بریتانیا به اولین تولید کننده و صادر کننده کاغذ دیواری در اروپا تبدیل شده بود. در اوائل قرن نوزدهم با توسعه چاپ توسط نیروی بخار، تولیدکنندگان کاغذ دیواری در انگلستان موفق به تولید انبوه آن شدند که این امر به کاهش قیمت و در نتیجه قابل خرید شدن آن توسط طبقه متوسط انجامید.در آن زمان کاغذ دیواری به عنوان وسیله‌ای ارزان و موثر جهت روح بخشیدن به اتاقهای تاریک و تنگ طبقه کارگر از محبوبیت ویژه‌ای برخوردار شد. با شروع قرن بیستم کاغذ دیواری یکی از رایج ترین اقلام مورد استفاده در منازل دنیای غرب گردید.ورود این محصول به ایران به دوران حکومت ناصرالدین شاه قاجار بازمی گردد. وی که علاقه‌ای خاص به شیوه‌های معماری و هنر مغرب زمین داشت، در زمان نوسازی کاخ گلستان با پوشاندن دیوارهای آن کاخ توسط کاغذ دیواری های وارداتی از زمره نخستین افرادی شد که باب ورود این محصول به ایران را گشودند.

در سالهای اخیر در کشور های متمدن جنس مواد مصرفی در محصولات تغییر کرده و به سمت استفاده از اجناس سازگار با محیط زیست رفته اند که برای انسان و محیط زیست مضر نباشد و قابل بازگشت به محیط زیست باشند.

کاغذ دیواری هم از این حیث مستثناء نیست و کاغذ دیواری هایی با مواد اولیه طبیعی و الیاف ساخته شده که اصطلاحاً نانوون یا بافته نشده نام برده می شوند.

کاغذ دیواری نانوون دارای PVC نمی باشند و از الیاف فیبری سلولوزی بهمراه الیاف نساجی در دستگاه کاغذ دیواری تولید می شوند که برای استحکام بیشتر به آن مواد اکرلیک می افزایند.

کاغذ دیواری نانوون بسیار خوش نصب است و پس از نصب محکم و یکپارچه به دیوار چسبیده و هیچگونه درزی دیده نمی شود.

 

کاغذ دیواری یا رنگ ؟

 

کاغذ دیواری

 

 

اولین دلیلی که کاغذ دیواری را نسبت به رنگ برتر می کند زیبایی آن و تنوع طرح و رنگ آن است که درنقاشی ساختمان به این شکل نیست و نقاش یک ساختمان هر چقدر هم که متبحر به هیچ عنوان نمی تواند همچین طرح هایی بر روی دیوار ایجاد کند.

دلیل دوم برتری کاغذ دیواری نسبت به رنگ ساختمانی، داشتن گزینه های بیشتر در نحوه استفاده از رنگ ها ست . به این منظور که شما در هنگام استفاده از کاغذ دیواری می توانید کل دیوارهای یک اتاق رو از یک طرح استفاده کنید که این طرح میتواند ساده و یا نقش دار باشد که در هر دو حالت زیباست. و یا یک دیوار را نقش دار استفاده کنید و مبقی را ساده و یا بلعکس . یا از چند مدل کاغذ دیواری در یک اتاق استفاده کنید. و یا حتی قسمتی از دیوار را مانند قاب از کاغذ دیواری استفاده کرد و مابقی را رنگ زد.

همچنین میتوانید از دو رنگ همگون و یا متضاد هم استفاده کرد که این مورد نیز در رنگ آمیزی زیاد جالب نمی شود و اصولا در رنگ آمیزی یک اتاق استفاده از یک رنگ ثابت زیبا می شود.

دلیل سوم استفاده از کاغذ دیواری عمر و دوام بیشتر آن نسبت به رنگ می باشد . یعنی وقتی شما از یک کاغذ دیواری مرغوب و قابل شستشو استفاده می کنید چندین سال می توانید آن را تمیز کرده و بدون تغییر رنگ و مانند روز اول و با همان زیبایی از آن استفاده کرد . در صورتی که رنگ پس از دو یا سه سال و با تمیز کردن مداوم تغییر رنگ داده و حتی با گذشت زمان به راحتی کاغذ دیواری تمیز نمی شود و هیچ گاه مانند روز اول نمی شود.

دلیل چهارم آن پوشش بهتر عیوب دبوار بوسیله کاغذ دیواری نسبت به رنگ می باشد . حتما شما هم بارها و در مکانهای مختلف ترکهای ریز و درشت روی دیوار های رنگ شده را مشاهده کرده اید و یا روی دیوار رنگ شده موجهایی را مشاهده کرده اید که با بتونه کاری هم رفع نشده است .کاغذ دیواری این عیوب سطحی را به راحتی می پوشاند و ترکهای کوچک و موجها را به خوبی می پوشاند .

و در نهایت خاصیت بی بو بودن کاغذ دیواری نسبت به رنگ روغنی است . همگی این تجربه را دارید که بعد از رنگ کردن منزل با رنگ روغنی تا چندین روز و حتی تا چند هفته بوی آزار دهنده آن که برای سلامتی نیز مضر است در منزل استنشاق می شود و در صورت استفاده از رنگ های پلاستیک و اکرلیک که بر پایه آب می باشند و بدون بو هستند مدت زمان کمتری نسبت به رنگ روغنی عمر میکنند. در صورتیکه استفاده از کاغذ دیواری مناسب و استاندارد هیچگونه بویی ندارد و حتی امروزه کاغذ دیواری هایی ساخته شده که از الیاف می باشند و کاملا دوستدار محیط زیست و ضد آلرژی و حساسیت می باشند و کاملا هم قابل شستشو می باشند

 

جنس کاغذ دیواری

 

 

کاغذ دیواری از منسوج نبافته (نان وون):مواد تشکیل دهندهٔ کاغذ دیواری غیر بافته شده از مخلوط الیاففیبر سلولوزی بلند و الیاف نساجی در دستگاه کاغذ تولید شده است. این شبکه به وسیلهٔ مواد آکرلیک تقویت شده و به کمک رنگدانه‌ها یک نوع تاری ایجاد می‌کنند. افزودنی‌های خاص هم جهت ایجاد رطوبت، استحکام و قدرت جذب مورد استفاده قرار می‌گیرند. غیر بافته شده‌ها موادی را ایجاد کردند که از لحاظ ابعاد و اندازه تغییر شکل نمی‌دهد؛ بنابراین رطوبت مانند چسبی عمل می‌کند که بتوان کاغذ را بر روی دیوار نصب نمود. این تکنیک بسیار در وقت نصاب صرفه جویی نموده و نصاب دیگر نیازی به دوباره چسب زدن کاغذ و منتظر ماندن برای تکهٔ بعدی حین نصب ندارد. کاغذهای غیر بافته شده نصب بسیار آسانی دارند و دوباره نیز قابل استفاده می‌باشند. زیرا حالت خود را به خاطر مواد چسبنده‌ای که در پشت کاغذ هست از دست نمی‌دهند، مواقعی که نیاز به برداشتن کاغذ جهت انجام برخی امور مانند تعمیر سیستم تأسیسات و برق که پشت کاغذ در دیوار تعبیه شده‌اند است، می‌توان کاغذ را از دیوار جدا نموده و دوباره نصب نمود.کاغذ با روکش وینیل: این کاغذ دیواری ماده‌ای کاغذی دارد که بر روی آن رویهٔ طرح دار با نمونهٔ وینیل آکرلیک و یا پلی وینیل کلراد (پی وی سی) اسپری و یا روکش شده است. این نمونه از از کاغذها در دستهٔ کاغذهای با قابلیت شستشو و ضد لک طبقه‌بندی می شوندو برای اکثر فضاها قابل استفاده می‌باشند. این نمونه از نمونهٔ سادهٔ آن بسیار در برابر چربی و رطوبت مقاوم تر است و حتی برای استفاده در آشپزخانه ها نیز مناسب است.روکش پارچه‌ای: این کاغذ دیواری یک مادهٔ سبک وینیل از آکرلیک و یا وینیل مایع دارد. لایهٔ طرح دار آن روی این روکش چاپ شده است. عموماً این کاغذ سبکتر است و برای استفاده در فضاهایی که رطوبت کمتری دارند مانند نشیمن مناسب است.کاغذ با وینیل سخت و جامد: این نوع از کاغذ دیواری ها یک لایهٔ کاغذی لمینیت شده توسط یک روکش وینیلی جامد پوشش می‌دهد.

این نمونه کاغذها از آنجاییکه سطح طرح دار آنها روکش وینیلی بسیار قوی دارند کاملاً مقاوم هستند. این کاغذها هم در دسته‌بندی کاغذهای قابل شستشو و قابل کنده شدن قرار می‌گیرند. کاغذی با روکش وینیل جامد یا سخت در بسیاری از محیط‌های خانه که ممکن است رطوبت و چربی و لکه بگیرد قابل استفاده می‌باشد اما جهت استفاده در کارگاه‌ها و انباری‌ها و محیط‌هایی که تماس فیزیکی با کاغذ ایجاد می‌شود مناسب نمی‌باشند.

کاغذهای وینیل فابریک بک:در این کاغذها لایه‌ای پوشیده از وینیل سخت روی سطح دکوراتیوشان لمینیت شده است. انواع اصلی آن در زیر معرفی شده‌اند: وینیل سخت یا جامد: این کاغذ شامل یک نوار وینیلی است که بر روی لایهٔ پارچه‌ای یا کاغذی لمینیت شده است؛ و عموماً بسیار مقاوم تر از نمونه‌هایی است که در بالا به آن اشاره شد زیرا وینیل از نوع جامد است و از نوع مایع آن استفاده نشده است. این گونه کاغذها برای مشتریانی که به دنبال کاغذ صد در صد قابل شستشو، ضد لک و مقاوم می‌گردند مناسب است. کاغذی: این نمونه ز کاغذها اشاره دارد به انواع کاغذ دیواری هایی که پایهٔ کاغذی دارند که سطح طرح دار بر روی آنها چاپ می‌شود. درست است، کاغذها روکش نشده‌اند، اما برخی روکشی دارند که بر روی جوهر کشیده شده و از آن محافظت می‌کند. کاغذهای وینیلی نون وون (غیر بافته شده): این کاغذها از یک کاغذ نون وون با یک صفحهٔ وینیلی تشکیل شده‌اند. زیرا آنها در مقابل آب بسیار مقاوم و غیرقابل نفوذ هستند، عمدتاً از این کاغذ می‌توان در حمام و آشپزخانه استفاده نمود. کاغذ دیواری یکی از پر کابردترین محصولات دکوراسییون داخلی است که در همه زمینه ها و سبک های دکوراسیون داخلی، چه دکوراسیون مدرن و چه دکوراسیون کلاسیک کاربرد فراوان دارد و قابل استفاده در تمام مکانهای اداری، تجاری و مسکونی می باشد.

به دلیل تنوع بسیار زیاد کاغذ دیواری مورد توجه تمامی افراد قرار گرفته و برای هر سلیقه ای طرح و نقشی مناسب یافت می شود.

کاغذ دیواری در انواع کاغذ دیواری کلاسیک ، کاغذ دیواری مدرن ، کاغذ دیواری اسپرت ، کاغذ دیواری سه بعدی و کاغذ دیواری گل برجسته و … در بازار وجود دارد و از پر فروش ترین محصولات دکوراسیون داخلی و دکوراسیون منزل می باشد.

گروه تزیینات داخلی دکورآفیس در پخش کاغذ دیواری و فروش انواع کاغذ دیواری از جمله کاغذ دیواری ایرانی و کاغذ دیواری خارجی و کاغذ دیواری سه بعدی  در انواع قیمت ها، از کاغذ دیواری ارزان تا کاغذ دیواری لوکس و لاکچری فعال می باشد و امکان ارسال این محصولات به سراسر ایران را دارد.

تمامی کاغذ دیواری های این مجموعه قابل شستشو و از کیفیت مناسب برخوردار می باشند .

قیمت کاغذ دیواری و مشخصات هر یک در بالای صفحه هر آلبوم و نیز در صفحه قیمت محصولات دکوراسیون توضیح داده شده است .

برای راحتی در انتخاب برای شما عزیزان ، دسته هایی براساس سبک و دیگر مشخصات کاغذ دیواری ایجاد شده است . البته باید توجه کرد که در اکثر آلبومها برای فروش بیشتر هر سه سبک مدرن، کلاسیک و اتاق خوابی آورده شده است و این دسته بندی بر اساس سبکی که آلبوم بیشتر به آن نزدیک است طبقه بندی شده است . بنابر این با توجه به اینکه دسته بندی بر اساس نظر و سلیقه ما صورت گرفته و ممکن است با نظر شما متفاوت باشد، لطفا از تمام آلبومهای کاغذ دیواری دیدن فرمایید.

 

دسته اول کاغذ دیواری هایی است که بصورت رولی با متراژ مختلف عرضه می شود و دارای طرحهای سه بعدی مانند انواع سنگ و یا اشکال هندسی است. این کاغذ دیواری های رولی مانند همه کاغذ دیواری ها دارای طرحهای کوچکی است که در طول کاغذ دیواری تکرار میشود که در این مورد طرح ها بصورت سه بعدی است.

دسته دوم که به کاغذ دیواری سه بعدی نام برده می شوند در واقع پوستر دیواری یا کاغذ دیواری پوستری است که دارای تصاویر بزرگ و واحدی مانند ساحل، جنگل، گل، احجام هندسی و غیره است.

این دسته از کاغذ دیواری ها که در واقع پوستر دیواری می باشد خود به دو دسته پوستر دیواری آماده و پوستر دیواری سفارشی تقسیم می شود. در هر دو دسته واحد اندازه گیری بر حسب مترمربع می باشد. و در واقع تکه های عمودی به ارتفاع دیوار می باشند که در کنار هم قرار گرفته و تشکیل یک شکل واحد را می دهند.

پوستر دیواری آماده دارای اندازه های استانداردی است که بصورت یک تکه، دو تکه، چهار تکه و هشت تکه عرضه می شوند که بر اساس ابعاد دیوار یکی از این محصولات را که اندازه یا بزرگتر از دیوارتان است را خریده و در هنگام نصب مقدار اضافه آن بریده می شود.

پوستر دیواری سفارشی بر اساس اندازه دیوار شما چاپ و تولید می شود که اصولا بر روی کاغذ دیواری قابل شستشو با عرض یک متر توسط دستگاه تخصصی چاپ می شود و طول و عرض آن دقیقا به اندازه دیوار شماست و هیچ قسمتی از طرح بریده و ناقص نمی شود.

هر دو نوع پوستر دیواری قابل شستشو و خارجی هستند. اطلاعات تکمیل تر این کاغذ دیواری های سه بعدی را می توانید در بخش مقالات پوستر دیواری ملاحظه فرمایید.

فروش انواع کاغذ دیواری اجرای انواع کاغذ دیواری در طرح و مدل های مختلف

فروش انواع کاغذ دیواری اجرای انواع کاغذ دیواری در طرح و مدل های مختلف