معرفی کاغذ دیواری

کاغذ دیواری نوعی پوشش دیوار است که در بین پوشش‌های مختلف دیگر از تنوع و زیبایی بسیار بالاتری برخوردار است. کاغذ دیواری پوششی است برای دیوارهای داخلی در ادارات، خانه‌ها و دیگر ساختمان‌ها و بخشی از طراحی داخلی به شمار می‌آید.

 

کاغذ دیواری معمولا با سبک‌های طراحی مختلفی در بازار موجود است. همچنین جنس، بافت و سایزهای متفاوتی نیز دارد. بر عکس روکش‌های خود چسب، کاغذ دیواری با چسب مخصوص که پشت آن مالیده می‌شود نصب می‌شود و خودش چسبی در پشتش ندارد.

در طراحی کاغذ دیواری معمولا دو طبقه‌بندی کلی وجود دارد. طرح‌هایی که تصویر کامل و مشخصی دارند و طرح‌هایی که از تکرار اشکال هندسی بوجود آمده‌اند. همچنین جنس کاغذ دیواری معمولا کاغذ بعلاوه لایه‌ی محافظی از وینیل است که آنرا ضد آب می‌کند. معمولا کاغذهای با روکش وینیل دوام بیشتری نیز دارند.

 

کاغذ دیواری بصورت رول فروخته می‌شود. ابعاد رول‌ها بصورت استاندارد ۵۳ سانتیمتر عرض در ۱۰ متر طول است که برای پوشاندن حدود ۵ متر مربع از سطح دیوار کافی است. رول‌های با سایز ۷۰ سانتیمتر در طول ۱۰ متر نیز موجودند که مساحتی برابر ۷ متر مربع را پوشش می‌دهند.

روش‌های چاپ کاغد دیواری شامل چاپ سطحی، چاپ به‌وسیله حکاکی، چاپ سیلک ابریشمی، چاپ به‌صورت دیجیتالی یا چاپ به‌وسیله ماشین چاپ چرخشی است. بد نیست بدانیم مواد اولیه این کاغذها عموما خارجی است. مبدا آن اروپا و بعضی کشورهای آسیایی مانند چین است که البته تفاوت قیمت در آنها مشهود است و در سال‌های اخیر به دلیل تحریم‌ها، تولیدکنندگان بیشتر به سمت چینی‌ها گرایش پیدا کرده‌اند.

mo79672013114124043a155523_5724717612-main-300x30021aکاغذ-دیواری2

68578-BigPic

انواع کاغذ دیواری اتاق

1549476980-parsnaz-ir

کاغذ دیواری شیک