انواع کاغذ دیواری قابل شستشو

همانطور در مقاله کاغذدیواری قابل شستشو چیست؟ گفتیم با توجه به حد تحمل کاغذ دیواری قابل شستشو در مقابل رطوبت و مواد تمیز کننده، می توان انواع کاغذ دیواری قابل شستشو را در یکی از ۴ گروه زیر قرار داد:

  1. کاغذ دیواریهای بدون محافظ
  2. کاغذ دیواری های مقاوم در برابر شستشو
  3. کاغذ دیواری بسیار مقاوم در برابر شستشو
  4. کاغذ دیواری مقاوم در برابر ساییدگی و مالش

۱٫ کاغذ دیواری بدون محافظ (wallpaper (Without protective coating

این کاغذ دیواری ها بدون پوشش محافظت کننده هستند. آثار و لک های به جا مانده روی آنها را، وقتی هنوز مرطوب هستند، می توان با یک اسفنج یا پارچه مرطوب، بدون آسیب رساندن به کاغذ دیواری از بین برد. با این حال، باید در این کار دقت زیادی به خرج داد و نباید برای حذف لکه، آن را مالید. از مواد تمیز کننده مانند آب صابون نیز نمی توان استفاده کرد. می توان گفت که این کاغذ دیواری ها در واقع قابل شستشو نیستند. آنها غالبا کاغذی و تزیینی هستند. از این کاغذ دیواری ها می توان برای اتاق هایی که دیوارهای آنها، بر اساس تجربه، خیلی کثیف نمی شوند استفاده کرد. این اتاق ها شامل اتاق های نشیمن، اتاق خواب ها، اتاق کار و اتاق مطالعه منازل است.

انواع کاغذ دیواری قابل شستشو

استفاده از اسفنج مرطوب روی کاغذ دیواری هایی که پوشش محافظت کننده نداند باید با دقت زیاد انجام شود

۲٫ کاغذ دیواری مقاوم در برابر شستشو (Wash-resistant wallpapers)

لکه های روی کاغذ دیواری های مقاوم در برابر شستشو (اگر جدید و محلول در آب باشند)، و همچنین غبار و آلودگی روی سطح را می توان با یک دستمال مرطوب یا اسفنج و مقداری آب صابون پاک کرد. لکه های چربی، روغن و حلال برطرف نمی شوند و نباید برای برطرف کردن آنها از مواد تمیز کننده ای غیر از آب صابون و به خصوص مواد تمیز کننده ساینده (پاک کننده) استفاده کرد زیرا روکش کاغذی دیواری نمی تواند آن محصولات را تحمل کند و سطح کاغذ دیواری در این فرآیند آسیب خواهد دید. کاغذ دیواری های مقاوم در برابر شستشو معمولاً از نوع غیر بافته شده (non-woven) هستند، البته حتی انواع مبتنی بر کاغذ نیز دارند. از این نوع کاغذ دیواری در هر اتاقی استفاده می شود، اما توصیه می شود که از انواع مقاوم در برابر شستشو یا حتی مقاوم در برابر سایش در آشپزخانه یا اتاق کودک استفاده شود.

۳٫ کاغذ دیواری بسیار مقاوم در برابر شستشو (Highly wash-resistant wallpapers)

کاغذ دیواری بسیار مقاوم در برابر شستشو با یک پوشش وینیل محافظ بسیار متراکم پوشیده می شود. لکه های جدید محلول در آب و همچنین لکه های چرب، می توانند به راحتی برداشته شوند. این کار را می توان با استفاده از یک پارچه مرطوب یا اسفنج انجام داد. تنها ماده تمیز کننده ای که باید استفاده شود آب صابون است. مانند کاغذ دیواری ضد آب، باید با دقت عمل کنید و از مالش و ساییدن سطح کاغذ دیواری بسیار مقاوم در برابر شستشو خودداری کنید. برای از بین بردن لکه ها از برس استفاده نکنید. کاغذ دیواری های خیلی مقاوم در برابر شستشو می توانند در اتاقهای مرطوب مانند حمام و آشپزخانه و همچنین در مناطق بسیار شلوغ مانند راهروها، در امتداد پله ها یا در اتاق بچه ها استفاده شوند.

انواع کاغذ دیواری قابل شستشو

برای شستن کاغذ دیواری بسیار مقاوم در برابر شستشو نباید از روش مالش یا ساییدن استفاده کرد

۴٫ کاغذ دیواری مقاوم در برابر مالش / بسیار مقاوم در برابر مالش (Scrub-resistant/highly scrub-resistant wallpapers)

این نوع کاغذ دیواری قابل شستشو با روکش ضخیم وینیل پوشیده شده است و برای تمیز کردن آن می توانید از یک برس نرم استفاده کنید. روکش انواع کاغذ دیواری مقاوم در برابر مالش به حدی قوی است که، برای از بین بردن لکه های محلول در آب یا لکه های چربی و روغن، می توان سطح آن را با یک برس یا حتی یک پاک کننده ساینده ملایم، تمیز کرد. البته، توجه داشته باشید که اصطلاح “مقاوم در برابر مالش” را صد در صد به معنای واقعی کلمه هم نگیرید! این کاغذ دیواری ها هم باید با دقت و به آرامی مانند انواع دیگر تمیز شوند. کاغذ دیواری بسیار مقاوم در برابر مالش بالاترین درجه قابلیت شستشو را ارائه می دهد و معمولا در برابر تمیز کردن بدون آسیب باقی می ماند. کاغذ دیواری های مقاوم و بسیار مقاوم در برابر ساییدگی گزینه های خوبی برای آشپزخانه هستند، جایی که احتمال لکه گرفتن و آلودگی در بالاترین حد است.

پخش ، فروش ، نصب کاغذ دیواری در تهران و سراسر ایران فقط کافی ست با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید

۰۹۱۲۲۵۸۴۷۵۲

۰۹۱۹۷۷۸۰۰۸۰

۰۲۱-۷۷۱۴۲۳۷۹

۰۲۱-۸۸۳۷۵۵۶۴

۰۲۱-۲۲۶۵۰۲۵۴