انواع رنگ نما برای ویلا

ویلاها مکانی برای گذراندن اوقاتی خوش و لذت بخش هستند و حس و حال فضای لاکچری را در ذهن تداعی می کنند. این بناهای دوست داشتنی و خاطره انگیز، ظاهری زیبا و رویایی خود را مدیون رنگ هایی هستند که در بخش نمای خارجی آن ها استفاده می شود. همانطور که می دانید رنگ های متنوعی در بازار موجود است که برای نمای خارجی ساختمان ها و ویلاها بکار می رود و تاثیر زیادی بر زیباسازی این سازه ها دارد. در این مقاله از مجموعه مقالات باران قصد داریم شما را با انواع رنگ نما برای ویلا آشنا کنیم و نکاتی مهمی را در این باره یادآور شویم.

نقاشی نمای بیرونی ویلا

قبل از انتخاب رنگ مورد نظر لازم است به اقلیم و منطقه ای که ویلا در آن واقع شده دقت کنید و با توجه به این موارد رنگ مخصوص و مناسب را انتخاب کنید. رنگ نما با توجه به شرایط اقلیمی و محل قرار گیری ویلا ، با فرمولاسیون متفاوتی تهیه می شود و این امکان را فراهم می کند که رنگ ماندگاری و دوام بیشتری در شرایط اقلیمی مختلف داشته باشد. رنگ نمای ویلا با رنگ هایی که جهت استفاده داخلی بنا بکار می رود متفاوت است. رنگ مخصوص نما باید در برابر شرایط مختلف جوی، سرما، گرما، تابش شدید آفتاب و باران و برف مقاوم باشد و از بنا محافظت کند. دقت و ظرافت نقاشی نمای ویلا  تاثیر زیادی بر دوام و ماندگاری رنگ دارد. اساتید ما در تیم نقاشی ساختمان پردیس رنگ هایی را برای نمای ویلا بکار می برند که قابلیت شستشو مداوم را داشته باشد و بر اثر بارش باران کنده نشود. علاوه بر آن این رنگ ها باید غیر قابل اشتعال و حلال در آب باشند و خاصیت انعطاف پذیری بالا و مقاومت در برابر تنش های ساختمانی از دیگر قابلیت های رنگ مخصوص نمای ویلا می باشد.

 بطور متوسط رنگ های مرغوب نمای خارجی ویلا اگر با زیرسازی مناسب و اجرای صحیح صورت گیرد  طول عمری بین ۱۵ الی ۲۰ ساله خواهد داشت. تیم نقاشی ساختمان پردیس نقاشی نمای بیرونی ویلا را با تکنیک های خاصی انجام می دهند و کیفیت رنگ مصرفی و اجرای ماندگار را تضمین می کنند.

رنگ آمیزی نمای ویلا

نحوه اجرای رنگ نمای ویلا

  1. ابتدا با واتر جت صنعتی نمای ویلا کاملاٌ شسته می شود تا آلودگی ها و جاهای سست کنده شود.
  2. رنگ ترموست به عنوان پرایمر زیر کار با ایر لس یا غلطک اجرا می شود .
  3. همه ترک ها و ایرادات موجود در سطح نما با بتونه در یک یا دو مرحله پر می شود.
  4. در آخر رنگی که توسط متقاضیان انتخاب شده با غلطک یا دستگاه ایرلس اجرا می شود.

 به دلیل استحکام بالای رنگ نمای ویلا قبل از اجرای رنگ، سطوحی مانند شیشه ها ، سنگ ها و موزاییک ها کاملا پوشیده می شود. در صورت پاشیدن رنگ بر روی سطح ساختمانی باید قبل از خشک شدن، رنگ با دستمال مرطوب و بعد از خشک شدن  با تیغ شیشه پاک کن پاکسازی شود. اگر قبل از هر اقدامی با استادکاران حرفه ای در این زمینه مشورت کنید از بهترین پیشنهادات و اجرایی کاملا تضمینی و استاندارد بهره مند می شوید.

رنگ آمیزی نمای ویلا

رنگ آمیزی نمای سیمانی ویلا

اغلب در مناطق مرطوب و باران خیز از سیمان برای نمای خارجی ویلا استفاده می شود. بنابراین برای زیباتر شدن نمای خارجی بهتر است  رنگ هایی بکار برده شود که ماندگاری، دوام و کارایی مناسب را در مقابل زیرکار سیمانی و شرایط آب و هوایی از خود نشان دهد. قبل از اجرای رنگ، باید از خشک بودن سیمان مطمئن شد زیرا سیمان برای مقاوم شدن نیاز دارد تا رطوبت آن کاملا از بین برود تا کارایی لازم خود را نشان دهد. رنگ هایی که برای نقاشی روی سیمان انتخاب می شوند نباید باعث عایق شدن دیوار سیمانی شود و امکان تنفس به دیوار بدهد، در غیر اینصورت هرچقدر هم از رنگ نمای با کیفیتی برای ویلا استفاده کرده باشید، سیمان با گذشت زمان آن را پوسته پوسته می کند که کم کم از بین خواهد رفت. بهترین پیشنهاد مشاوران ما در باران برای رنگ نمای ساختمان مناطق مرطوب رنگ های اکریلیک است. زیرا این رنگ ها آب پایه بوده که علاوه بر ماندگاری و دوام بالا در شرایط آب و هوایی شهر های شمال یا جنوب کشور، امکان تنفس برای سیمان و دیوار را فراهم می آورند.

برای دیوار هایی که به تازگی سیمان شده اند و یا تاکنون رنگ نشدند استفاده از پرایمر مخصوص ضروری است. با این کار دوام رنگ بیشتر می شود و در شرایط سخت آب و هوایی آسیب نمی بیند. سطوح سیمانی مانند سایر سطوح، با واتر چت شسته و آسیب دیدگی های ان با مصالح مناسب ترمیم می شود و بعد از خشک شدن رنگ نهایی اجرا می شود.

 

رنگ مخصوص نمای سیمانی ویلا

برای رنگ آمیزی نمای ویلا رنگ های متنوع با قابلیت های متفاوت وجود دارد که باید با توجه به زیرساز ویلا رنگ مناسب را انتخاب کنید. برای نماهای سیمانی، رنگ هایی خاصی را باید برگزید که بتوانند پوشش خوب و با کیفیتی بر روی سطح ایجاد کند.

رنگ آمیزی نمای ویلا

رنگ آکریلیک

رنگ اکریلیک به دلیل مقاومت و دوام بالا، درخشندگی و انعطاف‌ پذیری محبوبیت بیش تری نسبت با سایر رنگ ها دارد. از رنگ آکریلیک بعنوان پوشش نهایی سطوح خارجی استفاده می شود. این رنگ پوششی عالی بر روی سیمان دارد و در برابر تغییرات شدید دما و رطوبت و مواد قلیایی موجود در مصالح بسیار مقاوم است و یک انتخاب شایسته برای نمای سیمانی می باشد. اين رنگ در محيط های  مرطوب و نمناک استفاده مي شود و اين قابليت را به بتون می دهد كه براحتی بتواند تنفس نمايد و به دليل خاصيت منحصر بفردش مانع از تبله كردن رنگ روی سطح می شود. مقاومت اين رنگ در برابر شستشو و سايش فوق العاده بوده و در نوع خود بي نظير است. قابليت تنفس، قدرت پوشش عالی، سرعت خشک شدن بالا، سهولت اجراء و قابليت رقیق شدن با آب، نداشتن بوی نامطبوع، مقاومت در برابر اشعه خورشيد و نور ماوراء بنفش و سازگاری با محیط زیست از مزایای این رنگ می باشد.

 

رنگ رزین آکریلیک

 این رنگ بر دو پایه آب و روغنی می باشد. رزین آکریلیک با حلال آب ضد قارچ، بدون بو، آسیب‌ ناپذیر، مقاوم در برابر اشعه u.v خورشید و سطحی سخت است. این رنگ را می توان بر روی انواع سطوح سیمانی، گچی، کناف و غیره استفاده کرد.

 

رنگ نانو

این رنگ محصولی است که با تکنولوژی نانو ساخته شده و دارای خواص مفید و متعدد می باشد. رنگ نانو دارای رزین آکریلیک می باشد و در آن از نانو کامپوزیت که عایق ترین ماده در دنیاست، استفاده شده است. این رنگ به دلیل عایق بودن و کیفیت بالا در برابر عوامل جوی گزینه مناسبی برای رنگ آمیزی نمای سیمانی ویلا است که دارای دو نوع شفاف و رنگی می باشند؛ که نوع رنگی آن با اضافه کردن رنگدانه رنگ های دلخواه ساخته می شود. رنگ نانو محصولی مایع است که امکان استفاده از آن توسط هر نوع وسیله ی رنگ آمیزی میسر است.

این رنگ با استفاده از روش‌های آسان و سریع قابل اجرا بوده و به صورت تک جزیی و بدون حلال مصرف می شود.  بعد از آن می توان به کنیتکس و رنگ های بافت دار اشاره کرد تا سیمان کاری دیوار به خوبی پوشیده شود و سطح یکنواختی را در معرض دید قرار دهد. انواع رنگ های با کیفیت را می توانید از فروشگاه های معتبر تهیه کنید. چنانچه در تشخیص و انتخاب رنگ مناسب حرفه ای نیستید با مشاورین و اساتید ما در نقاشی ساختمان پردیس مشورت کنید و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید. اساتیدحرفه ای انواع رنگ ها را بخوبی می شناسند و با توجه به شرایط محل مورد نظر بهترین رنگ نمای سیمانی ویلا را پیشنهاد می دهند. همچنین تضمین رنگ های پیشنهادی و اجرای نهایی کار را به عهده می گیرند و منصفانه ترین قیمت ها را به شما پیشنهاد می کنند.

 

جهت دریافت قیمت و مشاوره رایگان با پشتیبانی پردیس پایتخت تماس بگیرید:

۰۹۱۲۲۵۸۴۷۵۲

۰۹۱۹۷۷۸۰۰۸۰

۰۲۱-۷۷۱۴۲۳۷۹

پیام از طریق واتساپ