دکوراسیون فوری با کاغذ دیواری

وقتی روتین روزانه دیگر به شما اجازه انجام کارهای خانه و مرتب کردن آن را نمی دهد، باید روش هایی برای زیباتر کردن خانه بدون صرف وقت زیاد پیدا کنید.

اگر تمرکز داشته باشید می توانید در مدت زمان کوتاهی کارهای زیادی انجام دهید، طوری که ظاهر منزلتان واقع متفاوت به نظر برسد.

به ۱۲ روش زیر دقت کنید:

  • یک دسته گل کوچک درست کنید. با همان گل هایی که از دستفروش خریده اید، خلاقیت به خرج دهید و آنها را در ظرف ها یا استکان هایی مرتب کنید. حتی می توانید از ظروف، بطری ها و قوطی های شیشه ای به درد نخور استفاده کنید. بهترین کار این است که سه عدد از آنها را کنار هم بچینید.
  • کلکسیون درست کنید. در خانه قدم بزنید و چیزهایی که نقطه مشترکی دارند جمع کنید و آنها را کنار هم بگذارید. مثلاً چیزهای که همرنگ هستند را روی یک طاقچه یا بالای شومینه جمع کنید.
  • پشت یکی از کابینت ها یا کمدها را کاغذ زیبایی بچسبانید. نصب کاغذ دیواری خیلی طول می کشد، پس بجای کاغذ دیواری از کاغذ کادوهای زیبا استفاده کنید. مزیت کاغذ کادو این است که هر وقت دلتان خواست با هزینه ناچیزی آن را عوض می کنید.
  • جلوی در ورودی را مرتب و تمیز کنید. جلوی در ورودی را جارو کنید و بشویید و تمیز و مرتب کنید. به دیوارها و سقف هم دقت کنید که کثیف نباشند و تارعنکبوتی نباشد. پادری را بتکانید و از کار کردن لامپ های ورودی اطمینان حاصل کنید.

۵-یک پالت رنگی خاص داشته باشید. آیا هنوز در مورد رنگ خانه و رومبلی و پرده و غیره شک دارید؟ اگر کاتالوگی در اختیار دارید، چند دقیقه وقت بگذارید و روی رنگ هایی که چشمتان را می گیرند، بررسی و فکر کنید. گاهی بهترین ایده را زمانی می یابیم که زیاد به گزینه های مختلف فکر نمی کنیم.

  • به میز پیشدستی (میز وسط مبل) استایل بدهید. یک سینی بردارید، کتاب هایی با جلد زیبا پیدا کنید و یک گلدان کوچک یا شمع و آیتم های تزئینی داخل سینی بگذارید. حالا این سینی را روی میز پیشدستی یا میز عثمانی بگذارید.
  • تختخواب خود را زیبا مرتب کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که تختتان را مرتب نمی کنید، باید بگوییم مرتب کردن تخت و به خصوص زیبا آراستن آن باعث می شود که وقتی به خانه می رسید احساس خوبی از دیدن آن داشته باشید. بالش ها را مرتب کنید و ملافه ها را صاف کنید. پتوی تا شده ای نیز پای تخت بگذارید. برای زیبایی بیشتر نمای تخت همیشه می توانید چند تا از کوسن های اتاق پذیرایی را روی تختتان بگذارید.
  • شیشه ها و آینه ها را تمیز کنید. دستمال میکروفایبر و آب بهترین چیزها برای تمیز کردن سطوح شیشه ای و آینه ها هستند. از شیشه پاک کن مناسب هم می توان استفاده کرد. همه شیشه ها، آینه ها و میزهای شیشه ای را تمیز کنید.
  • اکسسوارها را مرتب کنید. اگر وسایل زیادی داشته باشید، مرتب کردن آنها شاید بیشتر از معمول وقتتان را بگیرد. مثلاً کیف هایتان را خالی کنید و آنها را روی قفسه ها بگذارید یا آویزان کنید. همه روسری ها و شال ها، کمربندها و کراوات هایی که بیش از بقیه استفاده می کنید، در دسترس آویزان کنید.
  • لوازم آرایشی و بهداشتی را مرتب کنید. مرتب کردن این وسایل باعث می شود که صبح ها زیاد وقتتان گرفته نشود. لوازمی که تاریخ انقضای آنها گذشته یا تمام شده اند را دور بریزید.
  • حمام و دستشویی را مرتب کنید. همه چیز را از روی روشویی جمع کنید و آن را بشویید و تمیز کنید. فقط صابون و یکی دو شمع و یک گلدان گل کوچک را روی آن بگذارید بماند. حوله تمیز آویزان کنید و یا حوله ها را لوله کنید و داخل سبد یا روی سینی بگذارید.

۱۱۲- از گیاهان خانگی خود مراقبت کنید. گیاهان خانگی با برگ های بزرگ خاک زیادی به خود می گیرند. تمیز کردن برگ های آنها با دستمال نرم و مرطوب ظاهر بهتری به آنها می دهد. برگ های مرده را جدا کنید و به موقع به همه گلدان ها آب بدهید.

 

 

منبع : pardis paytakht | پرديس پايتخت