کاغذدیواری قابل شستشو، یک راه حل فوق العاده

آیا تصویر زیر برای شما هم آشنا به نظر می رسد؟ این دو کوچولو، دارند کاملاً از جشن تولد خود لذت می برند. ولی در حال بازی و گفتگو، با بخشی از خوراکیهای خوشمزه ای که آنها را نخورده اند، دیوارها را تزیین کرده اند! این منظره، مخصوصا در مهمانی های تولد کودکان زیاد اتفاق می افتد. یک راه حل عالی برای جلوگیری از کثیف و ناقص شدن کاغذ دیواری های شما در مهمانیها، استفاده از کاغذدیواری قابل شستشو ست.

کاغذ دیواری قابل شستشو فوق العاده کاربردی و راحت است و برای سالن های پذیرایی و اتاق های شلوغی که در مهمانی ها محل تجمع و رفت و آمد هستند، مفید است. نسخه های مختلف بسیاری از این اختراع شگفت انگیز با درجات مختلف قابلیت شستشو وجود دارد و شما می توانید آنها را مطابق با درجه آلودگی مورد انتظار برای یک اتاق یا سالن خاص انتخاب کنید.

استفاده از کاغذ دیواری قابل شستشو نگرانیهای مربوط به کثیفی دیوارها را کم می کند

استفاده از کاغذ دیواری قابل شستشو نگرانیهای مربوط به کثیفی دیوارها را کم می کند

پوشش سطح کاغذدیواری قابل شستشو

کاغذ دیواری قابل شستشو دارای یک پوشش پلاستیکی است که می تواند لاک رزین ضد آب یا وینیل باشد. ماده حامل (یا اصلی) این کاغذ دیواری ها معمولاً از کاغذ یا مواد غیر بافته شده (non-woven) است. پوشش روی کاغذ دیواری باعث می شود که بتوان بدون آسیب رساندن به ظاهر آن، به تمیز کردن سطح اقدام نمود. هرچه این پوشش متراکم تر و محکم تر باشد، سطح آن نسبت به لکه ها مقاوم تر و درجه قابلیت شستشوی آن نیز بالاتر است.

درجات مختلف کاغذدیواری قابل شستشو

ممکن است از خود بپرسید که آیا همه کاغذ دیواری ها از قابلیت شستشوی یکسانی برخوردارند؟ باید گفت که پاسخ این سوال منفی است. با توجه به حد تحمل کاغذ دیواری قابل شستشو در مقابل رطوبت و مواد تمیز کننده، می توان آن را در یکی از ۴ گروه زیر قرار داد:

  1. کاغذ دیواریهای بدون محافظ
  2. کاغذ دیواری های مقاوم در برابر شستشو
  3. کاغذ دیواری بسیار مقاوم در برابر شستشو
  4. کاغذ دیواری مقاوم در برابر ساییدگی و مالش
نمادهای خطوط موجی معرف قابلیت شستشوی کاغذ دیواری هستند

نمادهای خطوط موجی معرف قابلیت شستشوی کاغذ دیواری هستند

معمولا درجه قابلیت شستشوی کاغذ دیواری روی رول آن درج می شود و با انواع نمادهای خطوط موجی قابل شناسایی است. برای مطالعه کامل تر هر یک از درجات مختلف کاغذ دیواری قابل شستشو مطلب انواع کاغذ دیواری قابل شستشو را مطالعه کنید.

تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو

برای تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو از هر نوعی که باشد، باید اقدامات احتیاطی را مراعات کرد

نکاتی برای تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو

  • برای اطمینان از ماندگاری و دوام کاغذ دیواری قابل شستشو، به نکات زیر توجه کنید:
    در اسرع وقت از یک حوله کاغذی برای پاک کردن لکه مرطوب استفاده کنید (هرچه زودتر، بهتر) و بعد با با حرکات ملایم یک پارچه مرطوب یا اسفنج، ناحیه را تمیز کنید. از مالیدن یا فشار بیش از حد خودداری کنید.
  • هنگام استفاده از پارچه های میکروفایبر برای تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو، آب صابون لازم نیست. چون این پارچه ها برای جذب غبار و آلودگی طراحی شده اند.
  • اصطلاح “آب صابون” به چند روش مختلف قابل تفسیر است. برای تهیه آن می توانید از مایع شستشوی ملایم و همچنین صابون خانگی یا مواد شوینده لباسشویی استفاده کنید. به هر روشی که تهیه شود، به مقدار بسیار کم استفاده کنید و در صورتی که از مواد شوینده لباسشویی استفاده می کنید، مطمئن شوید که حاوی ماده سفید کننده نیستند.
  • محصولات تمیز کننده مبتنی بر حلال (Solvent-based cleaning) می توانند به پوشش کاغذ دیواری قابل شستشو آسیب بزنند. به دنبال محصولاتی باشید که حاوی ترپنتین (turpentine) یا استون (acetone) نباشند.
  • برای حذف لکه های خودکار، قلم هایلایت و لاک ناخن حتی روی کاغذ دیواری قابل شستشو باید تدابیر خاصی به کار برد. یک راه حل استفاده از “پاک کن” های مخصوص کاغذ دیواری است که با مقدار کمی آب مرطوب می شوند و سپس مانند اسفنج استفاده می شوند. البته این پاک کن ها برای کاغذ دیواری هایی که پرداخت براق قوی دارند مناسب نیستند. شما می توانید با تهیه رنگهای محلول در آب و مداد یا مداد رنگی برای کودکان و ممنوع کردن خودکار، ماژیک و موارد مشابه، از ایجاد این لکه ها در اتاق آنها جلوگیری کنید.
  • لکه های لاک ناخن روی کاغذ دیواری حمام را بلافاصله با یک پارچه مرطوب پاک کنید.
تمیز کردن کاغذ دیواری قابل شستشو

مراقبت از کاغذ دیواری قابل شستشو در فضاهای مرطوب باید به گونه ای باشد که از مشکلاتی مانند آلودگی کپکی پیشگیری کند

مقاومت در برابر آب و محیط داخلی

کاغذ دیواری قابل شستشو دارای مزیت بزرگ عدم جذب آب است و میتوان آن را با یک پارچه مرطوب یا اسفنج پاک کرد. با این حال، در برخی از اتاق ها (حمام، آشپزخانه) رطوبت زیاد بر روی سطح کاغذ دیواری باقی می ماند و در نتیجه، رطوبت اتاق افزایش می یابد. قاعده کلی این است که اتاق هایی که کاغذ دیواری قابل شستشو دارند باید به طور مرتب و کاملاً تهویه شوند تا فضای داخلی آنها به صورت ایده آل حفظ شود و از بروز کپک جلوگیری شود.

 

پخش ، فروش ، نصب کاغذ دیواری در تهران و سراسر ایران فقط کافی ست با یکی از شماره های زیر تماس بگیرید

۰۹۱۲۲۵۸۴۷۵۲

۰۹۱۹۷۷۸۰۰۸۰

۰۲۱-۷۷۱۴۲۳۷۹

۰۲۱-۸۸۳۷۵۵۶۴

۰۲۱-۲۲۶۵۰۲۵۴