نقاشی نمای ساختمان با رنگ اکریلیک

نقاشی نمای ساختمان با رنگ اکریلیک در حال حاضر نسبت به سایر رنگ های موجود در بازار طرافدار بیشتری پیدا کرده است. شاید برای شما هم سوالاتی از قبیل رنگ اکریلیک چیست؟ چه مزایایی دارد؟ و به طور کلی چرا رنگ اکریلیک بهتر از رنگ های دیگر است؟ مطرح باشد. رنگ اکریلیک یکی از تولیدات جدید عصر حاضر است که با آب رقیق می شود و می توان گفت همانند رنگ پلاستیک بر پایه آب است. نقاشی نمای ساختمان با رنگ اکریلیک به دلایل بسیاری مورد توجه قرار گرفته، ولی مهم ترین آن مربوط به خاصیت ضد آب بودن اکریلیک می باشد، یعنی پس از خشک شدن رنگ قابلیت شست و شو داشته و برای مکان هایی با آب و های آلوده مانند تهران مناسب است.

گروه پردیس پایتخت با ارائه خدمات ویژه در زمینه نقاشی نمای ساختمان با رنگ اکریلیک درکنار شماست تا بتوانید نمای بیرونی ساختمانتان را زیبا و شیک رنگ آمیزی کنید. در این مقاله قصد داریم به معرفی این رنگ، مزایا و معایب آن و همچنین دلایلی پر طرفدار بودن رنگ اکریلیک را نیز بررسی می کنیم، پس تا انتها همراه گروه پردیس پایتخت باشد.

نقاشی نمای ساختمان با رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک چیست؟

اکریلیک یک رنگ شیمیایی است که در رنگ آمیزی خودرو و نمای ساختمان بیشترین کاربرد را دارد که پایه حلال آن آب یا نفت می باشد. در حال حاضر رنگ اکریلیک بر پایه آب بیشترین مورد استفاده قرار می گیرد. به همین منظور ما در گروه پردیس پایتخت برای رفاه شما مشتریان خدمات ویژه ای در رنگ آمیزی نمای ساختمان به ویژه نماهای سیمانی ارائه می دهیم که در بخش های بعدی به طور مفصل راجع به خدماتمان توضیح خواهیم داد. از آن جا که پایه حلال رنگ پلاستیک هم آب است توجه داشته باشید که رنگ اکریلیک با پلاستیک متفاوت بوده و ویژگی های ویژه آن مانند قابلیت شست و شو و ضد آب بودن موجب شده نقاشی نمای ساختمان با رنگ اکریلیک بیشتر کاربرد داشته باشد و بسیاری از نقاشان ما در گروه پردیس پایتخت به مشتریان توصیه می کنند که برای نما از این رنگ استفاده کنند تا علاوه بر زیبایی ساختمان، دیگر نگران شست و شو نباشند. این خصوصیات تنها بخشی از مزایا این رنگ بشمار می رود که در بخش بعدی مزایا و معایب نقاشی نمای ساختمان با رنگ اکریلیک را توضیح می دهیم تا بهتر درک کنید که چرا این رنگ برای نمای بیرونی مناسب است؟

 

مزایا و معایب رنگ اکریلیک

استفاده از هر رنگی در نقاشی ساختمان مزایا و معایب خاص خود را دارد که در این قسمت به مزایا و معایب رنگ اکریلیک می پردازیم تا بتوانید در انتخاب نوع رنگ نمای ساختمان هوشمندانه عمل کنید و متناسب با شرایط آب و هوایی محل ساختمانتان رنگ نما را انتخاب کنید.

 

مزایای رنگ اکریلیک

رنگ اکریلیک همان طور که بارها گفتیم دارای مزایای منحصر به فردی است که سبب شده برای نمای ساختمان بهترین گزینه باشد، که مهم ترین آن ها عبارتنداز:

  • قابلیت شست و شو : تمیزی و زیبایی برای همه ما اهمیت دارد به همین خاطر برای نمای ساختمان بهتر است رنگ اکریلیک را انتخاب کنید، زیرا قابلیت شست و شو دارد و می توانید با آب آن را بشورید.
  • ضد آب : همان طور که می دانید پایه رنگ اکریلیک آب بوده و جالب است بدانید که پس از خشک شدن در اثر رطوبت تغیر نکرده و به طور کلی می توان گفت خاصیت ضد آب دارد. همین امر موجب شده برای مناطق شرجی در نمای ساختمان رنگ اکریلیک استفاده شود.
  • سرعت بالا در اجرا : اکریلیک پس از رنگ کاری نمای ساختمان به سرعت خشک می شود و باعث می شود سرعت اجرای بیشتر شود و در کمترین زمان ممکن کار به پایان برسد.
  • مقاوم در برابر نور خورشید : نور خورشید در نمای ساختمان هموار تأثیرات مخربی می گذارد، ولی رنگ اکریلیک در برابر نور خورشید مقاوم بوده و هیچ تغییر محسوسی مدتی پس از رنگ آمیزی احساس نخواهید کرد.
  • تنوع رنگ : طیف رنگی اکریلیک بالا بوده و می توانید مطابق با سلیقه تان رنگ دلخواهتان را در بازار پیدا کنید.
  • فاقد بو : بوی تند و مسموم کننده بسیاری از رنگ ها شما را مجاب می کند که حتی در رنگ کاری داخلی ساختمان هم از رنگ اکریلیک استفاده کنید، زیرا این رنگ فاقد بو بوده و علاوه بر این سازگاری خوبی با محیط زیست دارد.
  • عدم ترک خوردگی : رنگ اکریلیک بر خلاف سایر رنگ ها پس از مدتی دچار ترک خوردگی نمی شود که این مزیت یکی از دلایل اصلی استفاده اکریلیک در نما می باشد.
  • عدم جذب گرد و خاک : به خاطر عدم جذب گرد و خاک، ساختمان هایی که در مناطقی واقع اند که گرد و خاک در آن ها بسیار مشاهده می شود بهتر است در نما از رنگ اکریلیک استفاده کنند.

نقاشی نمای ساختمان با رنگ اکریلیک

معایب رنگ اکریلیک

هرچند رنگ اکریلیک مزایا بسیار خوبی دارد، ولی در کنار مزایای بی نظیر آن نمی شود از معایب اکریلیک چشم پوشی کرد.

 

معایب رنگ اکریلیک

  • ابزار مخصوص : برخلاف سایر رنگ ها که می توان با هر ابزاری رنگ کاری را انجام داد، برای رنگ کاری با اکریلیک حتماً باید ابزار مخصوصی را تهیه کرد.
  • درخشندگی کم : با توجه به رنگ روغن، اکریلیک درخشندگی کمتری داشته و برای مکان هایی که شدت نور کم بوده اصلاً مناسب نیست.
  • شفافیت رنگ : هنگامی که رنگ اکریلیک را انتخاب می کنید باید در نظر داشته باشید که این رنگ پس از خشک شدن شفافیت خود را از دست می دهد و هنگام خرید باید به این مورد دقت داشته باشید.
  • عدم تغییر رنگ : بدترین عیبی که رنگ اکریلیک دارد را می توان در عدم تغییر رنگ پس از رنگ کاری دانست. همان طور که گفتیم این رنگ به سرعت خشک می شود و همین امر باعث شده نتوانید پس از اجرا رنگ را تغییر دهید. بهتر است قبل از رنگ کاری از ترکیب رنگ و درجه رنگ مطمئن شوید.
  • شست و شو : همان طور که قبلاً بیان شد برخی از رنگ های اکریلیک بر پایه نفت هستند، پس نمی توان گفت که صد در صد همه نوع رنگ اکریلیک قابلیت شست و شو را دارند.

 

کاربرد های رنگ اکریلیک

رنگ اریلیک علاوه بر رنگ کاری نمای ساختمان کاربردهای دیگری نیز دارد که در این بخش به دو مورد از کاربردهای این رنگ می پردازیم.

  1. دیوارهای داخلی ساختمان : رنگ اکریلیک برای طراحی دکوراسیون داخلی ساختمان نیز مورد استفاده بوده و بیشتر جنبه تزیینی دارد.
  2. خیابان ها و بزرگراه ها : در خیابان ها و بزرگ راه ها برای ایجاد علایم ترافیکی مورد استفاده می باشد، زیرا اکریلیک روی بلوکه های سیمان قابل اجراست.

نقاشی نمای ساختمان با رنگ اکریلیک

چرا به گروه پردیس پایتخت اعتماد کنید؟

حال که با مزایا و معایب اکریلیک آشنا شدید، احتمالاً اکنون تمایل دارید نقاشی نمای ساختمان را با رنگ اکریلیک انجام دهید. گروه پردیس پایتخت همراه شماست تا بتوانید بهترین رنگ را برای نما انتخاب کنید. شاید برای شما هم این سوال مطرح باشد که چرا به گروه پردیس پایتخت اعتماد کنید؟ کیفیت بالای کار و قیمت مناسب مهم ترین دلایلی است که می توانید به گروه پردیس پایتخت اعتماد کنید. علاوه بر این حضور گروه پردیس پایتخت در اتحادیه و بستن قرار داد مطابق با سر فصل های اتحادیه دلایل دیگری است که موجب می شود که به گروه پردیس پایتخت اطمینان داشته باشد. گروه پردیس پایتخت آماده عقد قرارداد با شرکت ها و ادارات دولتی و خوصصی می باشد. نقاشی روغنی پلاستیک بلکا و مولتی کالر از دیگر خدمات گروه پردیس پایتخت به شمار می رود. نقاشی های مدرن که در حال حاضر در بسیاری از نماهای سیمانی با رنگ اکریلیک پیاده سازی می شود را می توانید به کمک گروه نقاشی پردیس اجرا کنید.

پیشنهاد می کنیم قبل از رنگ آمیزی نمای ساختمان با تیم مشاوره ما در گروه پردیس پایتخت تماس بگیرید تا متناسب با بودجه و حجم نمایی که قرار است رنگ شود اطلاعات جامعی به دست آورید.

 

جهت دریافت قیمت و مشاوره رایگان با پشتیبانی پردیس پایتخت تماس بگیرید:

۰۹۱۲۲۵۸۴۷۵۲

۰۹۱۹۷۷۸۰۰۸۰

۰۲۱-۷۷۱۴۲۳۷۹

پیام از طریق واتساپ