انواع کاغذ دیواری ایرانی و خارجی

امروزه شرایط زندگی به گونه ای شده است که افراد علاقه دارند که به صورت مداوم محیط زندگی و کار خود را تغییر دهند و دلیل آن مدل های جدیدی است که روز به روز به بازار عرضه میشود. اما تغییر دکوراسیون مستلزم هزینه های بالایی است که فرد ترجیح می دهد دکوراسیون بی روح و کسل کننده خود را تحمل کند و در زمان مناسب تغییرات را اعمال کند. ما این نوید را می دهیم که با انواع کاغذ دیواری های ایرانی و خارجی می توانید مدل های مورد نظر را انتخاب کنید و دکوراسیون منزل و یا محیط کار خود را با توجه به مدل های روز با کمترین هزینه تغییر دهید.

انواع کاغذ دیواری ارزان ایرانی و خارجی

با پردیس پایتخت همراه باشید تا بیشتر با مشخصات کاغذ دیواری ارزان ایرانی و خارجی آشنا شوید.

کاغذ دیواری ایرانی یا خارجی

کاغذ دیواری یکی از رایج ترین موارد برای تزئین دکوراسیون داخلی است که قدمت آن به سالیان پیش بر می گردد و اولین بار چینی ها با نقاشی بر روی کاغذ های بزرگ اولین کاغذ دیواری را به دنیا  معرفی کردند. از آن زمان با توجه به استقبال زیادی که از کاغذ دیواری شد روز به روز به شرکت های تولید کننده این محصول اضافه شد و امروزه اکثر کشور ها به نوعی تولید کننده هستند حال آنکه برخی از کشورها با توجه به سابقه و استفاده از مواد درجه یک کاغذ دیواری های با کیفیت بالا و برخی  دیگر به دلیل کمبود امکانات کاغذ دیواری با کیفیت متوسط  تولید می کنند.

  • زمانیکه قصد خرید کاغذ دیواری دارید اولین سوالی که فروشنده از شما خواهد پرسید این است که کاغذ دیواری ایرانی می خواهید یا خارجی؟! برای پاسخ دادن به این سوال باید با مشخصات هریک از آنها آشنا باشید. به طور معمول شرکت های تولید کننده برای معرفی محصولات خود از آلبوم استفاده می کنند و سعی می کنند که با ارائه نمونه های مختلف تمامی سلیقه ها را پوشش دهند. برند های خارجی که در ایران فعالیت دارند اکثرا از کشورهای چین، تایوان، کره جنوبی، تایلند، تایوان، فرانسه، آلمان، هلند، ایتالیا، انگلیس، بلژیک ،اسپانیا و آمریکا است.
  • نکته دیگری که باید در زمان انتخاب بین کاغذ دیواری و یا خارجی انتخاب به آن توجه کنید این است که چه بودجه ای برای خرید در نظر گرفته اید. همانطور که کاغذ دیواری ها در طرح و مدل های مختلف است از نظر قیمتی نیز بسیار متفاوت هستند. به عنوان مثال کاغذ دیواری های قابل شستشو از جنس ونیل با تکنولوژی های پیشرفته تولید می شود به همین دلیل قیمت بالاتری به نسبت کاغذ دیواری های معمولی دارد.
  • معمولا برای افرادی که به دنبال کاغذ دیواری های ارزان هستند پیشنهاد می شود که برای محیطی که احتمال کثیف شدن آن کم است از کاغذ دیواری های معمولی استفاده شود و اگر می خواهید برای مدت طولانی تغییر دکوراسیون نداشته باشید با کیفیت ترین مدل کاغذ دیواری را انتخاب نمایید و نگران هزینه نباشید زیرا این خرید مقرون به صرفه تر است.
  • کاغذهای دیواری خارجی به نسبت کاغذهای ایرانی گران تر است زیرا علاوه بر قیمت تمام شده عوارض گمرگ روی آن تاثیر می گذارد. معمولا کاغذهای دیواری اروپایی و آمریکایی صرف نظر از کیفیت به دلیل فاصله مسافت زیادی که با ایران دارند گرانتر از مدل های چینی و تایوانی هستند.

 

راهنمای خرید کاغذ دیواری

  1. تهیه چسب: یکی از مواردی که باید در زمان خرید کاغذ دیواری از فروشنده و یا نصاب تقاضا داشته باشید این است که از چسب های با کیفیت مانند چسب سلولزی استفاده کنند تا کاغذ به مرور زمان به اصطلاح خود را ول نکند و همچنین اگر بعدا قصد تغییر دکوراسیون داشتید بتوانید به راحتی بدون هیچگونه خرابی از دیوار جدا نمایید. پیشنهاد ما برای افرادی که مستاجر هستند این است که از چسب های مخصوص استفاده کنند تا در زمان جا به جایی به راحتی بتوانند کاغذ دیواری را از دیوار جدا کرده و در محلی دیگر نصب کنند.
  2. استخدام نصاب حرفه ای: شما زمانی می توانید خرید موفقی در زمینه کاغذ دیواری داشته باشید که یک نصاب حرفه ای و با تجربه انتخاب کنید. اشتباهی که اکثر افراد مرتکب می شوند این است که کاغذ دیواری گران قیمت انتخاب می کنند و حساسیتی برای نصاب ندارند و زمانی متوجه اشتباه خود می شوند که نصاب بی تجربه کاغذ دیواری را به بدترین شکل ممکن کاغذ دیواری را بر روی دیوار نصب می کند.
  3. زیرسازی اصولی: در زمان خرید کاغذ دیواری باید ابتدا دیوارها را که می خواهید تغییر دهید به درستی اندازه گیری کنید تا به میزان دقیق رول کاغذ دیواری خرید نمایید همچنین اگر دیوار دارای ترک و یا ناهمواری است ابتدا باید آن را برطرف کنید تا بعد از اجرا کاغذ دیواری عیوب دیده نشود.
  4. نوع کاغذ دیواری: کاغذ دیواری انواع مختلفی دارد به عنوان مثال اگر قصد دارید اتاق کودک را کاغذ دیواری کنید بهتر است از کاغذ دیواری هایی که قابلیت شستشو دارند استفاده کنید به این دلیل که احتمال کثیف کردن دیوارها توسط کودکان بسیار زیاد است. یا اگر مستاجر هستید و می خواهید بعد از تخلیه کاغذ دیواری را با خود ببرید می توانید کاغذ هایی که ضخیم تر هستند و به راحتی از دیوار جدا می شوند را انتخاب نمایید.

انواع کاغذ دیواری ارزان ایرانی و خارجی

ویژگی های کاغذ دیواری مرغوب

یک شرکت معتبر برای جلب رضایت مشتری سعی می کند که آلبوم های خود را در طرح و رنگ های متنوع عرضه کند تا تمامی سلیقه ها را پوشش دهد. به عنوان مثال این شرکت ها کاغذ برای انتخاب راحت‌تر مشتریان در آلبوم های مختلف با عناوینی مانند کاغذ دیواری کلاسیک، مدرن، اسپرت، کودک دسته بندی می کنند.

  • کاغذ دیواری مرغوب است که دارای ضخامت خوبی باشد زیرا اکثر کاغذ دیواری های نامرغوب ضخامت کمی دارند و زود پاره می شوند، همچنین مشکلات ظاهری دیوار را به خوبی نمی پوشانند.
  • یکی از ویژگی های کاغذ دیواری مرغوب این است که عایق خوبی در برابر حرارت و صدا باشد. پیشنهاد ما این است که اگر منزل و یا محیط کار شما در معرض آلودگی های صوتی است حتما از این مدل کاغذ دیواری ها استفاده نمایید.
  • قابلیت شستشو از امتیازات ویژه برای هر کاغذ دیواری مرغوب است و فرد می تواند هر زمانی که می خواهد با یک دستمال نم دار آن را تمیز کند. برای اتاق کودک، نشیمن، آشپزخانه و هر قسمتی که احتمال کثیف شدن می دهید حتما از کاغذ دیواری قابل شستشو انتخاب کنید.
  • در تولید کاغذ دیواری مرغوب از ماده ای به نام وینیل استفاده می شود، این ماده هیچ آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند به همین دلیل مورد توجه طرفداران محیط زیست قرار گرفته است.
  • اگر قصد خرید کاغذ دیواری مرغوب را دارید باید به ویژگی هایی مانند ضخیم بودن، قابل شستشو بودن، نصب آسان و سهولت در تمیز کردن کاغذ توجه کنید. همچنین یک کاغذ دیواری با کیفیت باید رنگ و طرح آن واضح باشد.
  • کاغذ دیواری از محصولات پتروشیمی تولید می شود به همین دلیل در زمان تولید اگر از مواد با کیفیت استفاده نشود باعث سردرد و آلرژی در فرد می شود پس دقت داشته باشید که در زمان خرید کاغذ دیواری به خصوص برای اتاق کودک کاغذ های ضد آلرژی را انتخاب کنید.

 

تمیز کردن کاغذ دیواری های قابل شستشو

در زمان تمیز کردن کاغذ دیواری های قابل شستشو باید یک سری نکات رعایت شود که عبارتند از:

  1. لکه های روی کاغذ دیواری باید سریع پاک شود و هر چه دیرتر اقدام به تمیز کردن کنید کار سخت تر ولکه ها پایدارتر می شوند. همچنین اگر می خواهید کاغذ دیواری جلا و برق اولیه را داشته باشد باید گرد و غبار را مرتبا از روی آن پاک کنید زیرا باعث کدر شدن رنگ کاغذ دیواری می‌شود.
  2. نحوه تمیز کردن کاغذ دیواری از پایین به بالا است. برای کاغذ دیواری نازک از آب گرم بدون صابون و برای کاغذهای ضخیم تر از محلول آب و صابون استفاده نمایید. البته پاک کننده های مخصوص برای کاغذ دیواری در بازار وجود دارد که بیشتر برای کاغذ دیواری های قابل شسشو است.
  3. هیچ گاه از اسکاج زبر، سیم ظرفشویی، پودرهای پاک کننده قوی و حلال های قوی برای تمیز کردن کاغذ دیواری استفاده نکنید زیرا باعث صدمه زدن به بافت کاغذ دیواری می شود.

 

انتخاب هوشمندانه کاغذ دیواری

تا چند سال پیش به دلیل نبود تنوع کمتر از کاغذ دیواری استقبال می‌شد اما امروزه انواع کاغذ دیواری های ارزان ایرانی و خارجی در بازار وجود دارد. معمولا افراد کاغذ دیواری را برای تغییر دکوراسیون انتخاب می کنند که محیط منزل یا کار خود را زیباتر کنند به همین دلیل باید قبل از انتخاب به وسایلی که دارند توجه کنند و طرح و رنگی را انتخاب کنند که با وسایل  همخوانی داشته باشد زیرا قرار گرفتن در محیطی که وسایل با یکدیگر هم خوانی ندارد آشفتگی روح را به همراه دارد.

به دلیل تنوع زیادی که این دیوار پوش قدیمی دارد انتخاب آن بسیار سخت است بر  همین اساس در زمان خرید باید به موارد مختلفی مانند بودجه، سبک مکان مورد نظر، نوع استفاده و مواردی از این دست توجه شود به عنوان مثال نیازی نیست برای اتاق والدین از کاغذ دیواری های گرن قیمت و قابل شستشو استفاده شود. برای انتخاب هوشمندانه کاغذ دیواری سعی کنید طرحی را انتخاب کنید که با توجه به هزینه ای که می کنید ماندگاری بیشتری داشته باشد.

با انتخاب بهترین نوع کاغذ دیواری ایرانی یا خارجی می توانید در حد وسع مالی خانه ای زیبا و دلنشین داشته باشین. پردیس پایتخت در کنار شما است تا بتوانید گزینه مناسب را انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید با شماره های کارشناسان پردیس پایتخت تماس خاصل نمایید تا خدمات اجرا و نصب کاغذ دیواری ایرانی یا خارجی برای شما رزرو شود.

نصاب کاغذ دیواری

در صورت تمایل می توانید با بخش مشاوره و پشتیبانی خدمات رنگ و نقاشی ساختمان پردیس پایتخت تماس بگیرید.

۰۹۱۲۲۵۸۴۷۵۲

۰۹۱۹۷۷۸۰۰۸۰

۰۲۱-۷۷۱۴۲۳۷۹

 

آمنه ظریفی

تیم تولید محتوای طراحی سایت باران